W całkiem nieodległej przeszłości problemy z właściwym działaniem telewizora można było niekiedy rozwiązać grzmotnięciem go z wierzchu lub w bok – i po chwili wszystko wracało do normy: obraz znów był klarowny, a dźwięk wyraźny. Niestety, te czasy minęły chyba bezpowrotnie – dziś takie próby „naprawienia” sprzętu RTV mogą okazać się nie tylko nieskuteczne, ale wręcz szkodliwe. W związku z tym nie pozostaje nic innego, jak tylko skorzystać z profesjonalnej pomocy.

Czy opłaca się to naprawiać?

Sprzęty elektroniczne wymieniamy dziś znacznie częściej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego w przypadku poważniejszej awarii wiele osób nie zaprząta sobie głowy naprawą, a zamiast tego kupuje nowy sprzęt. I rzeczywiście – w niektórych przypadkach naprawa może okazać się na tyle kosztowna, że bardziej opłaca się zainwestować w nowy telewizor. Może się również zdarzyć, że usterka będzie na tyle zaawansowana, że przywrócenie sprzętu do stanu używalności nie będzie możliwe. Jednak czasem pochopnie podejmujemy decyzję o zakupie nowego telewizora czy jakiegokolwiek innego urządzenia, sugerując się np. wygórowaną ceną podaną przez serwis. Tymczasem warto porównać co najmniej kilka ofert, by upewnić się, czy naprawa rzeczywiście musi wiązać się z tak wysokim kosztem.

Jak znaleźć rzetelny serwis RTV?

Jeżeli telewizor jest jeszcze na gwarancji – możemy po prostu oddać go do serwisu producenta. Jednak dzisiejsza elektronika ma to siebie, że często zaczyna się psuć dzień lub dwa po upływie terminu gwarancji, nie wcześniej. W takim wypadku nie mamy co liczyć na darmową naprawę – musimy zatem na własną rękę poszukać serwisu, który będzie w stanie zdiagnozować i naprawić usterkę. Szukając tego typu usług przez internet, trzeba pamiętać o tym, by sprawdzić wiarygodność danej firmy i doświadczenie pracujących tam osób: dobrym rozwiązaniem będzie przeczytanie opinii dotychczasowych klientów, które możemy znaleźć np. na facebooku, na forach internetowych czy w Google Maps. Ponadto, jak już wspomnieliśmy, warto przejrzeć kilka różnych ofert i cenników.

Takie poszukiwania zajmą nam jednak trochę czasu. Aby to przyspieszyć, możemy skorzystać z portalu Blisco.pl, który pośredniczy w zamawianiu rozmaitych usług, w tym także dotyczących sprzętu RTV. Zaletą takiego rozwiązania jest nie tylko oszczędność czasu, ale także to, że Blisco współpracuje wyłącznie z fachowcami, których doświadczenie i kompetencje są sprawdzone.

Zgłaszanie usterki na blisco.pl

Portal Blisco został zaprojektowany w taki sposób, by jak najszybciej można było odnaleźć interesującą nas usługę i zgłosić awarię. Chcąc zamówić naprawę telewizora, wystarczy wejść na stronę https://blisco.pl/naprawa-i-serwis-rtv i wypełnić znajdujący się tam krótki formularz zamówienia. Nie jest wymagane logowanie ani podawanie szczegółowych danych. Nie są również pobierane żadne opłaty za samo zamówienie usługi. Po przyjęciu naszego zgłoszenia portal przekaże je do odpowiedniego fachowca – i dopiero z nim rozliczymy się za wykonaną usługę.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku