Wielu z nas drukarnia kojarzy się przede wszystkim z wizytówkami, pracami dyplomowymi i zaproszeniami. Zupełnie niesłusznie. Obecna technologia pozwala bowiem na zadrukowanie bardzo różnych powierzchni i materiałów, które mogą stać się cennym materiałem promocyjnym firmy. Możliwości introligatorskie można również wykorzystać do prywatnych celów i stworzyć oryginalny kalendarz, koszulkę lub plecak. Jak to możliwe?
Jak to możliwe?
Obecnie profesjonalne drukarnie pracują na kilku różnych typach druku, które umożliwiają im dostosowanie się do potrzeb klienta i jak najlepszą realizację konkretnego zamówienia. Podstawą działalności są druki: offsetowe, cyfrowe, wieloformatowe i solwentowe. Cennym rozwiązaniem okazuje się również nowoczesny park maszynowy, który oferuje m.in. Drukarnia Diamond Druk. Poszerzyła się także gama zadrukowywanych materiałów. Dzisiaj to już nie tylko papier i jego pochodne, ale różnorodne tekstylia, materiały syntetyczne. Bez większego problemu drukarnia może dla nas stworzyć zarówno małe podkładki dla kelnerów, jak i ogromną bramę reklamową. Ważne jest również to, że do stworzenia ciekawego projektu graficznego nie potrzebujemy już własnego studia lub osoby zajmującej się projektowaniem. Profesjonalna oferta drukarni obejmuje również współpracę graficzną. Jest to dobry wybór nawet dla tych z nas, którzy mogą skorzystać z pomocy zewnętrznego grafika. Studio graficzne drukarni doskonale zna bowiem wszystkie wymagania techniczne sprzętu, na którym drukowany będzie dany projekt, dzięki temu szanse, że coś się źle wydrukuje, są tak naprawdę minimalne. 

Obranduj się

Poważny przedsiębiorca zdaje sobie dzisiaj doskonale sprawę z tego, że świetne produkty i wysoki poziom usług nie wystarczą do tego, aby odnieść sukces. Równie ważnym elementem działalności jest sposób prowadzenia komunikacji i spójność wizerunkowa. W tym aspekcie dużą rolę odgrywają wszelkiego rodzaju materiały reklamowe. I nie chodzi tutaj wyłącznie o ulotki i wizytówki. Współczesna firma ma możliwość estetycznego umieszczenia swojego brandu na bardzo wielu nośnikach. Drukarnia bez problemu wydrukuje m.in. folie samochodowe do obrandowania firmowej floty. Katalogi firmowe mogą być dzisiaj szyte, klejone, spiralowane. Doskonałym sposobem na ich odpowiednią prezentację jest akrylowy stojak, który również można przygotować we współpracy z drukarnią. Ciekawy rozwiązaniem jest również druk na płytach dibond, które dość swobodnie można dostosować do konkretnych potrzeb klienta. Rollupy to także cenne rozwiązanie, które dzisiaj można już wykonać w formule dwustronnej. Warto zwrócić uwagę na X-bannery, których grafikę wymienić niezwykle łatwo. Jeśli więc potrzebujesz zaprezentować swoimi klientom specjalne promocje w określonym tygodniu, to jest to dobre rozwiązanie.

Postaw na jakość 

Gastronomia to jedna z bardziej wymagających branż. Tutaj brak jakości oznacza brak klientów. Ta jakość nie powinna jednak dotyczyć wyłącznie jedzenia, ale i sposobu jego podania, a także całej oprawy. Zupełnie inne wrażenie robi na gościu kelner, który ubrany jest w spersonalizowaną zapaskę, w ręku ma specjalny notes kelnerski. Do tego elegancko wydane menu i specjalne podkładki pod talerze (np. papierowe, jeśli taki jest styl przydrożnej knajpki), a ponadto oryginalne zawieszki na butelki wina. Tego typu zabiegi, dbałość o wystrój, o brand restauracji, dodatkowo wspomagają proces jest pozycjonowania. To szczególnie ważne w dużych ośrodkach miejskich, gdzie jest bardzo duża konkurencja, natomiast również w mniejszych miejscowościach przemyślana strategia wizerunkowa może przynieść bardzo wiele korzyści.

Gadżety

Gadżety reklamowe od zawsze spędzały sen z powiek handlowcom i marketingowcom. Każdy chce być oryginalny, zwrócić uwagę klienta, zdobyć jego uznanie, także poprzez takie małe chwyty jak gadżety reklamowe. Liczy się jednak nie tylko sam gadżet, ale i sposób jego opakowania. Tutaj profesjonalne drukarnie mogą przyjść z pomocą na wiele sposobów. Oczywiście podstawą są torby reklamowe, papierowe i bawełniane. Natomiast dzisiaj coraz bardziej popularnym rozwiązaniem okazują się małe, lekkie plecaki, które bez problemu drukarnia jest w stanie wykonać i odpowiednio obrandować. Do tego dochodzą oryginalne opakowania na płyty DVD, ciekawe pudełka. Sporo firm swoim klientom prezentuje modne ostatnio clipboardy, a napoje wyposaża w oryginalne zawieszki. 

Nie ma granic

Profesjonalna drukarnia jest w stanie wykonać właściwie dużo więcej, niż prezentuje ten skrótowy przegląd. Drukarnia, która odpowiada na potrzeby rynku, czasami bardziej przypomina nowoczesną agencję reklamową, aniżeli firmę, w której jedynie drukuje się rzeczy. Nowoczesne introligatornie otwarte są na pomysły klientów. NAwet nietypowy produkt, rozwiązaniem gadżet da się stworzyć - z reguły trzeba tylko dobrać odpowiednią technologię i materiał. I to zadanie dla drukarni, przed którym absolutnie się ona nie uchyla. Wręcz przeciwnie - dla niektórych, im ciekawe, bardziej oryginalne rozwiązanie, tym lepiej. W końcu liczy się przede wszystkim zadowolenie klienta. 
 
 
 

Podobne artykuły: