Aerobik został spopularyzowany w latach 80-tych. Na jego popularność wpływa to, iż jest całkowicie bezpieczny dla wszystkich chętnych. W zajęciach oprócz osób w pełni zdrowych, często biorą udział również osoby:
mające problemy z sercem, nadciśnieniem lub innymi chorobami przewlekłymi;
ze znaczną nadwagą, niesprawne ruchowo, a także nie nawykłe do j aktywności fizycznej z duża intensywnością;
po urazach, zabiegach operacyjnych lub mające problemy kostno-stawowe;
w podeszłym wieku;
kobiety w ciąży.
W początkowym okresie był on głównie sekwencją standardowych ćwiczeń, połączoną z mniej lub bardziej rytmicznymi układami. Na przestrzeni lat przeszedł on prawdziwą ewolucję i rozbił się na dziesiątki odłamów. Dziś zaczynamy od najspokojniejszego Low Impact, a kończymy na wyczerpującym sportowym aerobiku. Dzięki bogatemu wachlarzowi, każdy z nas może wybrać coś dla siebie. Dziś przedstawimy najciekawsze i najbardziej popularne odmiany aerobiku.

Low Impact Aerobik

Są to zestawy ćwiczeń o stosunkowo niskiej intensywności. W układach występują tylko te proste i bezpieczne ćwiczenia pozbawione podskoków lub gwałtownych ruchów. Najchętniej uczestniczą w nich kobiety w ciąży oraz osoby starsze, głównie ze względu na zapewnione bezpieczeństwo.

Aqua Aerobik

Są to ćwiczenia wykonywane w wodzie, o prostej strukturze choreografii. Podczas wykonywania cykli angażowane są wszystkie grupy mięśniowe, co pozytywnie wpływa na osiągane efekty. Skoro już o efektach mowa, to korzystając z aqua aerobiku wzmacniamy układ kostny, układ mięśniowy, nabywamy poprawną postawę ciała oraz redukujemy widoczny cellulit.

Total Body Condition

Są to ćwiczenia o średniej intensywności, znacznie bardziej skomplikowane niż w przykładach wymienionych powyżej, przy których używane są stepy, gumy, hantle oraz ekspandery. Układy w TBC kształtują wytrzymałość i siłę fizyczną.

ABS lub ABT

Rozgrzewka przed ABS bądź ABT jest klasyczną rozgrzewką aerobową, po których uczestnicy przystępują do bardziej obciążających sekwencji ćwiczeń siłowych. Tworzone zestawy mają uderzać w najbardziej problematyczne części ciała, takie jak brzuch, pośladki lub uda. Ćwiczenia wykonywane są w siadzie lub leżeniu. Swój wielki czas miała kilka lat temu słynna 6 Weidera, polegająca na regularnym wykonywaniu sześciu ćwiczeń wzmacniających głównie mięśnie brzucha.

High Impact Aerobik

Hi Impact to jedna z najbardziej wyczerpujących form aerobiku. Układy ćwiczeń są przepełnione podskokami, skłonami oraz obrotami, dzięki czemu podczas sesji spala się o wiele więcej kalorii. W związku z wysoką intensywnością, forma ta jest skierowana do osób o bardzo dobrej kondycji.

Slide

Slide jest jedną z najmniej znanych form aerobiku. Do jej uprawiania niezbędna specjalistyczna mata i dobre obuwie. Ćwiczenia polegają na przesuwaniu się po bokach maty, zabezpieczonych specjalnymi zaporami, uniemożliwiającymi utratę równowagi. Cały układ wpisany jest w skoczną i rytmiczną muzykę.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem City Fit: http://cityfit.pl/


Podobne artykuły: