RozważajÄ…c zakup telewizora z funkcjÄ… Smart TV, bÄ™dziemy zapewne operować przede wszystkim nazwami trzech marek: Samsung, LG i Phillips. Wielkie koncerny walczÄ…c o klienta „telewizyjnego” zaoferujÄ… mu wiele kompleksowych dodatków. Dysproporcje w cenach i gabarytach sÄ… naprawdÄ™ wysokie.

Duży wybór Smart TV

Tak samo jak w przypadku ekranów, kineskopów i caÅ‚ych telewizorów, równie wielki rozstrzaÅ‚ cenowy obserwujemy w odbiornikach Smart.  JeÅ›li chcemy zakupić telewizor z tÄ… technologiÄ… możemy przebierać w ofertach. NajtaÅ„sze odbiorniki z internetowym zÅ‚Ä…czem zaoferuje nam Samsung - już od 1000 zÅ‚otych zakupimy model z internetem, z przekÄ…tnÄ… zaledwie 22 cali. O efektach pÅ‚ynÄ…cych z obrazu możemy tutaj jednak zapomnieć, na wielkie kino i porzÄ…dnÄ… rozrywkÄ™ warto doÅ‚ożyć co najmniej kilkaset zÅ‚otych. Najdroższe telewizory to koszty siÄ™gajÄ…ce 20 tysiÄ™cy zÅ‚otych!

Tańsze modele wcale nie muszą okazać się niewystarczające. Konstrukcje Phillipsa (serie 3000 i 4000), czy L4 u Toshiby posiadają funkcje PRV i Timeshift, obsługę telewizji hybrydowej. Kosztują one trochę więcej niż małe Samsungi. Cały czas standardem są funkcje, które pozwalają odtwarzać multimedia w wielu formatach, także przez podpięcie do odbiornika innych nośników (pendrive, laptop, smartfon itd.).

Trójwymiar i Smart

Technolodzy LG serwujÄ… swoim klientom nie lada gratkÄ™. Do zdalnej technologii, dajÄ…cej nieograniczonÄ… cyfrowÄ… samowolkÄ™, producent dorzuca obraz w wersji 3D. PoÅ‚Ä…czenie inteligentnego telewizora z trójwymiarem?  JeÅ›li taka konfiguracja rozszerzy siÄ™ na konkurencyjnych producentów branża kinowa może zostać zagrożona, zwÅ‚aszcza przez posiadaczy takich telewizorów. Do peÅ‚ni wrażeÅ„ potrzeba tylko zainstalowanych aplikacji, okularów 3D i… popcornu. Nie trzeba iść do kina by stać siÄ™ czynnÄ… częściÄ… filmowego Å›wiata.

Nie podłączamy się do sieci

Mimo podstawowego udogodnienia, jakim jest Å‚Ä…czność z sieciÄ…, wiÄ™kszość posiadajÄ…cych telewizory Smart TV nie podÅ‚Ä…cza swoich urzÄ…dzeÅ„ do internetu. Raport NPD Group wskazuje, że dzieje siÄ™ tak w przypadku 60 % odbiorników Smart TV. O bardziej skomplikowanych aplikacjach nie ma co wspominać.

W Polsce użytkowników telewizorów Smart mieliśmy przed rokiem blisko 600 tysięcy. To pod nich firmy przygotowują kilkadziesiąt aplikacji w naszym języku. Eksperci uznają, że technologia Smart dopiero złapie rozpęd w wyniku zmian nastawienia do tradycyjnego oglądania telewizji. Zaplanowanie oglądania przez stworzenie listy ulubionych filmów z tygodnia wciąż brzmi jak technologiczne science fiction.

Zanim wdrożony w spoÅ‚eczny Å›wiat telewizji klient przekona siÄ™ do tej technologii, lepiej przekonać go prostszymi Å›rodkami. Komunikatory, wysoka jakość obrazu, media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe, gry – poczÄ…tkujÄ…cy widzowie powinni stać siÄ™ najpierw internautami, żeby zrozumieć Smart TV.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku