Słońce niekontrolowane
Spis treści
Autor
Wakacje rozpoczęte – czas przyjrzeć się dokładniej, jakich kosmetyków słonecznych używają Polki. Szczegółowe badanie pokazało, że aż 39% z nas przyznaje się do jedynie sporadycznego używania kosmetyków chroniących przed negatywnym wpływem promieni słonecznych.

Masło kcal
Wersja do druku

O niskiej świadomości związanych ze słońcem zagrożeń świadczy również fakt, że 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawiera wybrany przez nie kosmetyk. Sprawa jest niebagatelna, dlatego przyjrzyjmy się bliżej wynikom ankiety.
60% respondentek zawsze przed wyjściem na słońce używa kosmetyków ochronnych, sporadycznie robi to 39% Polek, a 1% nie używa tego typu produktów w ogóle! - Te wyniki pokazują, że dermatolodzy, media i firmy kosmetyczne mają jeszcze wiele do zrobienia w celu uświadomienia Polkom absolutnej konieczności używania kosmetyków chroniących skórę przed negatywnym oddziaływaniem promieni UV – komentuje redakcja portalu NoweKosmetyki.pl.
Szczególna rola edukacyjna powinna przypaść firmom, których produkty słoneczne są najczęściej wybierane przez Polki. Jako swoją ulubioną pod tym względem markę wskazywały one na produkty Ziaja (30%) oraz Nivea (26%). Dużą popularnością cieszą się również kosmetyki słoneczne Soraya (11%), Kolastyna (9%), Dax (8%) i Eveline (6%) .
Nie najlepiej wygląda zrozumienie przez respondentki, na czym polega działanie filtrów. Aż 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawarty jest w wybranym przez nie kosmetyku przeciwsłonecznym. 18% twierdzi, że wybiera filtry łączone, 10% - chemiczne, a 7% - fizyczne.
Także siła filtrów wybieranych przez Polki nie należy do najbardziej optymalnych. Najczęściej wybieranym faktorem jest 15 (wybierana przez 40% respondentek) oraz 20, którą kupuje co trzecia Polka (32%). Filtr 30 wybiera 21% z nas, a najbardziej chroniącą naszą skórę wysokość filtru 50+ wybiera jedynie 4% Polek. Na szczęście najniższy filtr wybiera jedynie 3%.
Polki raczej kupują kosmetyki słoneczne dla siebie i poszczególnych członków rodziny (66%) niż produkty rodzinne, takie same dla wszystkich (34%).
Wśród ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl największą popularnością cieszą się kosmetyki słoneczne w formie balsamu (39%), sprayu (21%) i mleczka (20%). Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się olejek (12%) i krem (8%).
Wypełniając ankietę, respondentki dzieliły się również swoimi przepisami na możliwie szybkie zwalczenie objawów poparzenia słonecznego. Oto niektóre najczęściej pojawiające się rady:
• okład z kwaśnego mleka/jogurtu/kefiru/maślanki/śmietany
• smarowanie aloesem
• nałożenie pantenolu lub żeli chłodzących
• stosowanie balsamu po opalaniu
• schowanie się w cieniu
Ankieta została przeprowadzona przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl w dniach 19 maja – 2 lipca 2011 roku na grupie 5329 internautek.
60% respondentek zawsze przed wyjściem na słońce używa kosmetyków ochronnych, sporadycznie robi to 39% Polek, a 1% nie używa tego typu produktów w ogóle! - Te wyniki pokazują, że dermatolodzy, media i firmy kosmetyczne mają jeszcze wiele do zrobienia w celu uświadomienia Polkom absolutnej konieczności używania kosmetyków chroniących skórę przed negatywnym oddziaływaniem promieni UV – komentuje redakcja portalu NoweKosmetyki.pl.
Szczególna rola edukacyjna powinna przypaść firmom, których produkty słoneczne są najczęściej wybierane przez Polki. Jako swoją ulubioną pod tym względem markę wskazywały one na produkty Ziaja (30%) oraz Nivea (26%). Dużą popularnością cieszą się również kosmetyki słoneczne Soraya (11%), Kolastyna (9%), Dax (8%) i Eveline (6%) .
Nie najlepiej wygląda zrozumienie przez respondentki, na czym polega działanie filtrów. Aż 65% Polek nie wie, jaki rodzaj filtru ochronnego zawarty jest w wybranym przez nie kosmetyku przeciwsłonecznym. 18% twierdzi, że wybiera filtry łączone, 10% - chemiczne, a 7% - fizyczne.
Także siła filtrów wybieranych przez Polki nie należy do najbardziej optymalnych. Najczęściej wybieranym faktorem jest 15 (wybierana przez 40% respondentek) oraz 20, którą kupuje co trzecia Polka (32%). Filtr 30 wybiera 21% z nas, a najbardziej chroniącą naszą skórę wysokość filtru 50+ wybiera jedynie 4% Polek. Na szczęście najniższy filtr wybiera jedynie 3%.
Polki raczej kupują kosmetyki słoneczne dla siebie i poszczególnych członków rodziny (66%) niż produkty rodzinne, takie same dla wszystkich (34%).
Wśród ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl największą popularnością cieszą się kosmetyki słoneczne w formie balsamu (39%), sprayu (21%) i mleczka (20%). Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszą się olejek (12%) i krem (8%).
Wypełniając ankietę, respondentki dzieliły się również swoimi przepisami na możliwie szybkie zwalczenie objawów poparzenia słonecznego. Oto niektóre najczęściej pojawiające się rady:
• okład z kwaśnego mleka/jogurtu/kefiru/maślanki/śmietany
• smarowanie aloesem
• nałożenie pantenolu lub żeli chłodzących
• stosowanie balsamu po opalaniu
• schowanie się w cieniu
Ankieta została przeprowadzona przez społecznościowy portal NoweKosmetyki.pl w dniach 19 maja – 2 lipca 2011 roku na grupie 5329 internautek.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
kefir robico kcalMasło kcal
Wersja do druku
Szukaj
Zmysłoterapia – Dobrostan: zrób dla siebie coś dobrego
Świat pędzi. Powiadomienia rozbrzmiewają w telefonie zanim jeszcze otworzymy oczy, w pracy czekają wyzwania, a w domu lista zadań wydaje się nie mieć ko
Regeneracja i anti-aging w jesiennej rutynie. Duet: retinol plus fotoprotekcja
kładnik aktywny numer jeden w jesiennej pielęgnacji to zdecydowanie retinol. Ze względu na fenomenalne właściwości regenerujące, odmładzające i no
Jak zmienia się skóra po czterdziestce i co to oznacza dla makijażu?
Czterdziestka to moment, w którym wiele kobiet zauważa, że ich skóra zaczyna się zmieniać. Nie chodzi jedynie o widoczne zmarszczki, ale o sub
Zdrowy kręgosłup krok po kroku ? ćwiczenia, które warto dodać do codziennej rutyny
Coraz więcej czasu spędzamy w pozycji siedzącej ? przed komputerem, w samochodzie czy na kanapie. Niestety, taka statyczna postawa sprawia, że nasz kręgos
Jak urozmaicić smak kawy?
Kawa towarzyszy nam każdego dnia, jednak czasem może stać się monotonna. Zastanawiasz się, jak dodać jej nieco nowego charakteru i sprawić, by każda fil




