Jak często sugerowałaś się opiniami z różnorakich forów, by wybrać dobrego ginekologa, fryzjera czy choćby salon kosmetyczny? Planując zakup nowego sprzętu również wolimy wcześniej poradzić się opinii osób, które mogą podzielić się z nami swoimi wrażeniami z jego użytkowania. Na ile jednak to, co czytamy na forach jest prawdziwe?
Fora internetowe to dla wielu z nas jedno z najbardziej obiektywnych źródeł informacji o różnych usługach i produktach. Wymieniamy się poglądami, polecamy, oczekując tego samego od innych użytkowników. Okazuje się jednak, że nie warto wierzyć wszystkiemu, co przeczytamy w sieci.

Coraz częściej firmy zatrudniają osoby na tzw. stanowiska "ambasadora marki" czy "wzmacniacza", który pozytywną opinię o firmie ma wprowadzać do sieci. Najczęściej praca takiej osoby polega właśnie na podszywaniu się pod zwykłego konsumenta na forach internetowych czy portalach tematycznych.

Jak odróżnić wiadomości pisane przez zwykłego człowieka, a jak te pisane przez wzmacniacza? Najczęściej po tym, że konsumenci piszą także o wadach danej usługi i bardziej obiektywnie do niej podchodzą. Istotny jest także styl. W przypadku zwykłego konsumenta styl bywa niedbały, pojawiają się literówki.

Aby nie dać się nabrać na działanie marketingowe, warto posiłkować się również opiniami negatywnymi, które w dużej mierze są w stanie dać nam większy pogląd na daną usługę czy produkt, niż te wyidealizowane.


Podobne artykuły: