Lato sprzyja uprawianiu sportu, dlatego coraz chętniej zapisujemy się na siłownię, basen, jogę czy podejmujemy decyzję o bieganiu. Wszystko po to, by poprawić swoją formę, poczuć się lepiej i zdrowiej, a także, aby pozbyć się zbędnych kilogramów.
Na myśl o bieganiu przychodzi nam tylko tyle, żeby kupić sobie dres, wygodne buty oraz pytanie, czy będziemy w stanie same się zmobilizować do codziennych biegów. Żeby jednak każdy trening niósł za sobą pożądane rezultaty, warto przygotować się do biegania pod każdym kontem. Samej może Ci być ciężko na początku określić, jaka powinna być intensywność każdego treningu, czy warto zainwestować w pulsometr lub gps oraz jakie ewentualne badania powinnaś wcześniej wykonać. Postaramy Ci się na początek pomóc i podać "w pigułce" najpotrzebniejsze informacje. O reszcie dowiesz, że z różnych tematycznych for internetowych od innych biegaczy. Dodajmy, że naprawdę warto korzystać z ich rad!

Pamiętaj, że na samym początku możesz mieć trudności z utrzymaniem stałego biegu lub będzie to dla Ciebie swego rodzaju harówka zamiast przyjemności. Nie wybieraj się od razu na godzinny maraton, ale staraj się dojść do poziomu, kiedy będziesz w stanie przebiec spokojnym, równym tempem 30 minut. Jeżeli zaczniesz czuć zmęczenie zwolnij maksymalnie tak, by jedynie zachować trucht.

Na początku możesz również zainwestować w zegarek biegowy, za pomocą którego będziesz mogła kontrolować swój trening. Liczy się tak naprawdę jedynie stoper i timer interwałowy. Przydatny może okazać się również pulsometr ze względu na to, że za jego sprawą jesteśmy w stanie przejąć kontrolę nad swoim organizmem i odpowiednio dopasować intensywność treningu.

Odpowiednio dobrany strój to faktyczna podstawa. Bez wygodnych, lekkich butów sportowych daleko nie pobiegniesz. Zwróć uwagę, by miały elastyczną podeszwę i by były odpowiednio dopasowane do Twojej stopy i pięty. Oprócz butów możemy zainwestować w specjalną syntetyczną odzież do biegania, która pozwoli na parowanie naszego ciała, a co za tym idzie, nie będzie nasiąkała potem. Kobietom zaleca się bieganie w stanikach sportowych, które mają za zadanie odpowiednio podtrzymywać piersi. W przeciwnym razie podczas biegu więzadła Coopera, które umieszczone są w skórze otaczającą pierś zostaną obciążane, rozciągną się i  stopniowo doprowadzą do tego, że piersi przestaną być jędrne.

Bieganie to jeden z najzdrowszych sportów! Na naszą decyzję o wcześniejszym przebadaniu się może mieć zatem wpływ ogólny stan zdrowia. Dodatkowo wraz z wiekiem wzrasta ryzyko kontuzji. Jeżeli nie cierpimy na żadne choroby przewlekłe, mamy mniej niż 50 lat, nie mamy kłopotów z sercem i stawami oraz nie jesteśmy otyli - spokojnie możemy rozpocząć trening bez konsultacji z lekarzem.

Pamiętając o tym, że chcieć to móc, zadbajmy o to, by bieganie stało się naszym stylem życia i na stałe zakorzeniło się w harmonogramie codziennych obowiązków. W przeciwnym razie bez motywacji ciężko będzie nam utrzymać odpowiedni poziom swojej kondycji fizycznej. Poza tym ma nam sprawiać przyjemność!

Podobne artykuły: