Pewnie wszyscy mieliśmy kiedyś ten problem, gdy nie byliśmy pewni, jaki prezent kupić bliskiej osobie. Pół biedy, gdy stracimy kilka godzin na poszukiwania, ale prezent ucieszy obdarowaną osobę. Gorzej, gdy okaże się kompletnym niewypałem… Od tej pory koniec z nietrafionymi podarunkami. Nowy serwis internetowy iWish.pl umożliwia stworzenie listy wymarzonych prezentów, która zaoszczędzi znajomym wielu zmartwień np. przed naszymi urodzinami.

Zrealizowany przez Empathy Interactive serwis iWish.pl pomaga w prosty sposób rozwiązać powszechny problem. Jak? Każdy użytkownik może w swoim profilu stworzyć listę życzeń wpisując przedmioty, które chciałby otrzymać oraz, aby ułatwić znalezienie prezentu, bezpośrednie linki do sklepów internetowych. Lista każdego z użytkowników znajduje się pod unikatowym adresem, np. iwish.pl/lukasz_k, który możemy wstawić do profili w innych portalach internetowych, np. nasza-klasa.pl.

Listy podarunków okazują się wyjątkowo przydatne w przypadku większych imprez. Przykładowo, przed ślubem powstaje lista prezentów dla młodej pary, a dostęp do niej otrzymują wszystkie zaproszone na uroczystość osoby. To co odróżnia iWish.pl od konkurencji, to Tajna Strefa oraz Zrzutka. W Tajnej Strefie osoby chcące kupić prezenty mogą potajemnie ustalać wszelkie szczegóły, np. określony model, kto kupi przedmiot, albo kto i kiedy go wręczy. W przypadku droższych prezentów przydatna okazuje się Zrzutka umożliwiająca podzielenie się kosztami.

- Naszym celem było stworzenie prostego narzędzia ułatwiającego codzienne sprawy - tłumaczy Łukasz Kaliciński, pomysłodawca i właściciel iWish.pl – dzięki niemu zyskują obie strony: obdarowywany otrzymuje, to czego naprawdę pragnie, a obdarowujący oszczędza sobie trudności z wyborem prezentu.

Serwis w całości stworzony przez Empathy Interactive, został oparty na platformie Imagine.Community, autorskim rozwiązaniu przeznaczonym do tworzenia serwisów zaliczanych do nurtu Web 2.0 i posiada większość typowych dla nich funkcji: możemy zapraszać kolejnych znajomych, komunikować się z nimi, dodawać zdjęcia. Jesteśmy również powiadamiani o zmianach w ich listach prezentów (np. gdy jeden z nich otrzymają). Model biznesowy iWish.pl opiera się na współpracy ze sklepami internetowymi oraz dodatkowych usługach oferowanych przez sam serwis.