Damska torebka od lat jest tematem żartów, stanowi prawdziwą tajemnicę dla wielu mężczyzn. Bo w damskiej torebce mieszczą się bardzo zaskakujące rzeczy, a znalezienie w niej tego, czego w danej chwili najbardziej się szuka, graniczy z cudem. Łatwo się domyślić, że kobiety, które lubią się malować mają zawsze przy sobie jakiś kosmetyk.

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła jakie to kosmetyki kolorowe powinny wg Polek być zawsze w ich torebkach. Okazuje się, że najważniejsze jest malowanie ust. Ponad 1/3 respondentek uważa, że dobrze jest mieć przy sobie szminkę, na drugim miejscu znalazł się błyszczyk do ust. Znacznie rzadziej wymieniały maskarę i puder sypki w kamieniu.

Polki lubią zmieniać swój wygląd i dobierać kosmetyki kolorowe w zależności od okazji. Zdecydowana większość pań zadeklarowała, że używa różnych kolorów cieni do powiek. Do najczęściej używanych należą cienie brązowe, znacznie rzadziej zielone, beżowe i niebieskie.
Czerwona pomadka nie należy do ulubionych. Zaledwie 1/3 badanych kobiet przyznała, że kiedykolwiek malowała usta pomadką o takim kolorze. Te, które malują usta w ogóle, używają różnych kolorów zależnie od okazji. Dość popularne są pomadki różowe i brązowe.

Polki mają przede wszystkim cerę mieszaną i normalną. Szczególnie cera mieszana wymaga odpowiedniego doboru kosmetyków, by zapewnić odpowiednią ochronę zarówno partiom skóry suchej lub wrażliwej, jak i przetłuszczającej się. Rytuał codziennego makijażu zajmuje przeważanie od 10 do 15 minut, chociaż 1/5 pań na malowanie się poświęca 5 minut. Wieczorne wyjście skłania do zrobienia bardziej starannego, pełnego makijażu, przez co wydłuża się czas jego robienia. Kobiety deklarują, że najczęściej malują się wówczas od 15 do 20 minut. Pielęgnacja twarzy po całym dniu wydaje się być dla wielu Polek znacznie ważniejsza niż sam makijaż. 2/3 pań spędza na tej czynności od 5 do 10 minut.

Na bezludną wyspę zdecydowana większość kobiet zabrałaby ze sobą krem do twarzy. Tak odpowiedziało 72% respondentek. Przydałby im się także żel do mycia twarzy i tonik, jednak w zdecydowanie niewielkim procencie.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencje badawczą Inquiry  na próbie 600 Polek.



Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku