Polska wytwarza rocznie ok. 13 milionów ton śmieci. Wśród odpadów znajdują się rzeczy sprawne, z których wiele potrzebujących osób mogłoby jeszcze skorzystać. Aby podnieść świadomość w tej kwestii, rusza właśnie ogólnopolska akcja "Daj rzeczom drugie życie". Jak pomóc innym, a jednocześnie zadbać o środowisko? Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Wiele osób jednak nie wie jak to zrobić. "Daj rzeczom drugie życie" to kampania, której celem jest zachęcenie do przekazywania sprawnych, ale nieużywanych już przedmiotów organizacjom działającym non profit, które tego potrzebują. Takie działanie pomoże uniknąć piętrzenia się na wysypiskach śmieci rzeczy nadających się do użytku oraz przedłuży żywotność wielu praktycznym przedmiotom. Sprzęt elektroniczny, meble oraz inne przedmioty wielkogabarytowe można oddać korzystając z portalu www.daryrzeczowe.pl. Pomysłodawcy akcji chcą zwrócić uwagę, nie tylko na rosnące zanieczyszczenie środowiska, ale również na problemy finansowe z jakimi borykają się między innymi domy dziecka, domy seniora, szkoły oraz uczelnie. Takim placówkom potrzebna jest natychmiastowa pomoc. Niestety organizacje pozarządowe, które starają się zapobiegać trudnej sytuacji w takich miejscach, same borykają się z problemami finansowymi.

Bank Drugiej Ręki, od blisko 10 lat stara się zagospodarować lukę na rynku. Zauważyliśmy, że jest wiele rzeczy które się marnują, a które z powodzeniem mogą wykorzystać różne organizacje. Sama kampania, jak i jej cele są naturalną kontynuacją naszej działalności. Dbamy o środowisko poprzez wspieranie organizacji, jak i wspieramy organizacje poprzez dbanie o środowisko. Pamiętajmy, że te działania przynoszą potrójną korzyść: organizacje otrzymują wsparcie materialne oraz technologiczne; firmy mogą ograniczyć koszty związane z utylizacją oraz włączyć się w akcje społeczne; środowisko jest mniej zanieczyszczone, bo zmniejszamy ilość odpadów elektronicznych i wielkogabarytowych
−  Jacek Jastrzębski, Dyrektor Banku Drugiej Ręki.

Projekt skierowany jest do kadry zarządzającej dużych przedsiębiorstw, będących największymi wytwórcami odpadów elektronicznych i wielkogabarytowych. Osoby te decydują o kształcie polityki przedsiębiorstw w każdym aspekcie, również w aspekcie ochrony środowiska i świadomości obywatelskiej. Stanowią one swego rodzaju autorytet i wzór do naśladowania wśród osób zatrudnionych w firmie, dlatego ich zaangażowanie w pomoc innym jest niezwykle istotne. Celem akcji jest również podkreślenie korzyści, jakie daje pracodawcom udział w tego typu przedsięwzięciach. Można do nich zaliczyć między innymi większą lojalność pracowników wobec firm, które pomagają potrzebującym lub aktywnie dbają o środowisko.

Oficjalnie akcję rozpocznie konferencja prasowa planowana na początek lutego. W ramach kampanii odbędą się panele dyskusyjne w 16 miastach wojewódzkich. Wezmą w nich udział przedstawiciele sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji pozarządowych. Będzie to doskonała okazja do rozmów na temat tego, jak dbać o środowisko oraz efektywnie pomagać potrzebującym.

Akcja wspierana będzie spotami telewizyjnymi oraz radiowymi. W miejscach skupiających środowisko opiniotwórcze pojawią się plakaty informacyjne. Istotnym elementem będą również reklamy, pojawiające się w pismach biznesowych, oraz bannery internetowe.