Istnieje wiele marek, które kojarzone są z sukcesem, prestiżem, wielkim światem. Jedną z nich jest francuski koniak Otard. Marka trunku, zaliczanego do alkoholi z segmentu premium, związała swe działania z równie prestiżową dyscypliną sportu – golfem. Niestandardowy pomysł na markęW obecnych czasach, w dobie unifikacji i standaryzacji, firmomniełatwo znaleźć element wyróżniający produkt na tle konkurencji.Coraz częściej zdarza się, że firmy wkraczają do świadomościkonsumentów nie za pomocą samych artykułów, ale łącząc produkty zkonkretnym stylem życia. Marka ekskluzywnego koniaku Otard, z portfolio Bacardi-MartiniPolska Sp. z o.o., łączy swoje działania z golfem. Historia golfa wPolsce sięga początków XX wieku. Przed 1939 rokiem na ziemiachdzisiejszej Polski istniały pola golfowe w Warszawie, Powsinie,Gdańsku, Łańcucie i Katowicach. Najstarszy klub golfowy w BadSazbrunn (dzisiejszym Szczawnie Zdroju), odwiedzany był przez całąeuropejską elitę. Obecnie dyscyplina ta cieszy się coraz większąpopularnością, a liczba pól golfowych, turniejów i przede wszystkimzwolenników tego ekskluzywnego sportu stale rośnie. Niezmiennepozostaje jedno: golf nadal kojarzony jest z prestiżem ielitarnością. Dlatego też marka Otard zdecydowała się wykorzystać tęwyjątkową dyscyplinę dla wzmocnienia swojego wizerunku a tym samymwyróżnienia się wśród konkurencji. Otard i golf to dwuletnia historia, oparta na prestiżowympartnerstwie i wzajemnym wykorzystaniu wartości jakie niosą za sobąmarka wyjątkowego koniaku i elitarna dyscyplina sportu. WspółpracaOtarda z golfem rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od tego czasuten wyśmienity trunek towarzyszy golfistom na wielu prestiżowychturniejach organizowanych w całej Polsce i wspiera tym samym rozwójtej dyscypliny w naszym kraju. Otard był obecny na takich turniejachgolfa jak m.in.: „Orbis – Accorhotels Challenge”, „BNP ParibasPrivate Bank Corporate PRO-AM”, „French Connections, Polish Open”,„DHL Golf Trophy 2007”, „Dell PZG Masters”. Marka wraz z PolskimZwiązkiem Golfowym dwukrotnie współorganizowała uroczyste gale,podsumowujące mijające sezony i rozpoczynające kolejne. W wybranychturniejach marka była fundatorem nagród dla zwycięzców rozgrywek wdanej kategorii. Przykładowo w 2007 roku Otard ufundował nagrody dlanajlepszych golfistów-amatorów, zwycięzców Polskiego RankinguGolfowego 2006 w kategorii Otrad Best Mid Amateur. Podczas każdegowydarzenia, zarówno turnieju, jak i gali uczestnicy sportowychrozgrywek oraz zaproszeni goście mają niepowtarzalną okazję poznanaunikalnego smaku i aromatu luksusowego koniaku Otard. Sztuka degustacjiKoniak Otard należy do trunków, które właściwie degustowanepobudzają zarówno węch, wzrok, jak i smak. Powinno się go pić w stanie naturalnym, jako "digestif",bez żadnych dodatków, nawet kostek lodu. Taki sposób degustacjipozwoli w pełni poznać niezwykły smak i bogaty aromat tego trunku.Czystej formie koniaku Otard wierni pozostają jedynie koneserzy tegogatunku. We Francji do czasu drugiej wojny światowej podawany był wrestauracjach i kawiarniach pod nazwą "fine a l'eau", rozcieńczonywodą: świeżą lub mineralną. Tylko najwytworniejsze koniaki zostawianona koniec posiłku, jako zwieńczenie, deser. Dzisiaj coraz częściejkoniak podawany jest z wodą, tonikiem czy lemoniadą. Jeżeli chodzi okształt kieliszka, to najwięcej zwolenników ma baniasty kieliszektzw. balonówka, który umożliwia „zawirowanie” trunkiem, a tym samymuwolnienie bukietu zapachowego. Według znawców, idealny kieliszek makształt tulipana: lekko zwężający się ku górze, co ułatwiazagęszczenie zapachów przed ich całkowitym rozwinięciem. Niezależniejednak od kształtu kieliszka, bezwzględnie należy przestrzegać jednejzasady. Szkło do koniaku powinno być idealnie czyste i pozbawionewszelkich zapachów, tak aby nie zaburzało wyrafinowanych doznańsmakowych i zapachowych, których źródłem z pewnością jest koniakOtard. Należy pamiętać o powolnym kołysaniu kieliszka tak, abyjednocześnie dotlenić trunek. Dzięki temu, znad kieliszka zacznie sięunosić charakterystyczny dla koniaku Otard aromat. Powinno to zająćkilka minut. Czynność należy powtórzyć 3-4 razy, a wtedy zmianyzachodzące w bukiecie i aromacie staną się wyraźnie wyczuwalne.

Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

Ile kalorii ma szczawiówka

Wersja do druku