Choć w swojej szafie ma ich kilka, statystyczna Polka nie jest zadowolona ze swoich torebek - większość jest oceniana jako bliska ideału, ale każdej czegoś brakuje. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego w listopadzie 2010 r. Polki wciąż szukają ideału.
W projekcie UPS à la mode firma UPS wraz z projektantką Anią Kuczyńską rozpoczynają wspólne poszukiwania torebki – funkcjonalnej, pojemnej, niezbyt małej, ale także nie za dużej. Słowem – doskonałej. Projekt ma zakończyć się stworzeniem kolekcji torebek idealnych, odpowiadających na potrzeby kobiet. Pierwszym etapem było więc przeprowadzenie ogólnopolskiego sondażu, w którym pytano o zalety, najczęstsze wady i zawartość dodatku, który jest czasem nazywany śmietnikiem, czasem kosmosem, a najczęściej po prostu damską torebką. Po zapoznaniu się z torebkowym gustem statystycznej Polki przyjdzie czas na rozmowy z kobietami z krwi i kości. Wyłonione w trakcie konkursu laureatki konkursu będą mogły porozmawiać projektantką Anią Kuczyńską. Pozwoli im to wspólnie stworzyć torebkę idealną.

Jak pokazały odpowiedzi tysiąca kobiet, wymagania stawiane przed „szarą eminencją” naszego codziennego wizerunku – damską torebką są duże i zależą od tego kim jesteśmy.

Torebkowa proza życia

Młode dziewczyny, w wieku 20-25, uważają, że cechą bez której nie może się obyć codzienna torebka jest pojemność (71 proc.), mają jednak świadomość, że nie powinna ona być równocześnie zbyt duża – powinna być modna (10 proc.) i nie rzucająca się w oczy (21 proc.).

Inne oczekiwania mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa między 26 a 35 wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.) i uniwersalność (47 proc.). 25 proc. z nich powiedziało, że torebka jest niezbędnikiem – najczęściej noszą w niej rajstopy (14 proc.), a prawie 15 proc. nosi w niej zakupy. W prozie życia, która przepełnione są torebki kobiet w tym wieku, nie zapominają one także o tym jak ważna jest dbałość o siebie – aż 61 proc. z nich nosi obok statystycznych rajstop i zakupów, kosmetyki.

Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku życia mają fantazję i zwracają uwagę na intrygujące szczegóły – prawie 10 proc. z nich powiedziało, że idealna codzienna torebka powinna mieć ładną podszewkę. Mają spójną wizję jej kształtu – 70 proc. uważa, że powinna być prostokątna i pozioma, ale także częściej od innych mówią, że powinna się rzucać w oczy (5 proc.)

Funkcjonalność i estetyka w jednym

Z zaskoczeniem obserwowałem, jak wyniki badań żywo interesowały moje koleżanki. Połączenie funkcjonalności z estetyką, piękna z praktycznością opanowała do perfekcji polska projektantka mody - Ania Kuczyńska. Dlatego to jej zostało powierzone stworzenie kolekcji idealnych torebek w oparciu o pełne sprzeczności wizje współczesnych kobiet - mówi Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS.

Czy kolekcja, która powstanie będzie odpowiadała statystycznej wizji ideału – czarna, pojemna, na jedno ramię? O tym przekonamy się wiosną 2011. Na razie projektantka sama jest ciekawa finału projektu. Pomysł stworzenia kolekcji torebek inspirowanych i konfrontowanych z  opiniami Polek wydaje mi się bardzo interesujący. To dla mnie duże wyzwanie. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki - mówi projektantka mody - Ania Kuczyńska.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku