Rozpoczynając przygodę ze sprzedażą w internecie mamy w zasadzie do wyboru założenie sklepu internetowego lub handel na Allegro. Koszty instalacji i prowadzenia własnego sklepu są coraz niższe, a dostajemy dzięki niemu pełną swobodę działania. Jednak Allegro też ma swoje zalety i planując biznes, warto wziąć pod uwagę ten serwis.

Allegro się liczy

Jeśli zdecydujesz się na zamieszczanie swoich ofert na Allegro, dołączysz do wielkiej społeczności sprzedawców. Profesjonalnym handlem za pośrednictwem serwisu zajmuje się ponad 125 tys. osób. Kupujących też nie brakuje — jest ich 17 milionów miesięcznie. Ponadto ok. 70% Polaków kojarzy handel w internecie właśnie z tą platformą.

Popularność serwisu sprawia, że sprzedawca zyskuje dostęp do olbrzymiej ilości potencjalnych klientów. Z drugiej strony samych sprzedawców też jest mnóstwo, stąd nie jest łatwo przebić się ze swoją ofertą. Tym bardziej należy postarać się, by była naprawdę atrakcyjna.

Powodem, dla którego klienci wybierają Allegro, jest także łatwość weryfikacji wiarygodności sprzedających. System ocen oraz komentarze, a także takie usługi Program Ochrony Kupujących sprawiają, że klienci czują się często bezpieczniej, niż kiedy korzystają ze sklepu internetowego (dotyczy to przede wszystkim sklepów nowych i mniejszych, bez wyrobionych marek).


 

Także dla sklepów

Jeśli masz własny sklep internetowy, również możesz sprzedawać na Allegro (i bardzo wiele sklepów to robi). Serwis jest dodatkowym kanałem sprzedaży, dzięki któremu możesz czerpać zyski z wielu źródeł. Stanowi to swoiste zabezpieczenie na wypadek np. spadku pozycji sklepu w Google. Przede wszystkim jednak Allegro to pokaźny rynek zbytu.

Profil na Allegro może służyć także do promocji Twojego sklepu — niewykluczone, że klient od razu przejdzie z niego na Twoją stronę lub kolejne zakupy zrobi już za jej pośrednictwem. Ma to o tyle znaczenie, że serwis pobiera opłaty za wystawienie oferty oraz prowizję od sprzedaży, zatem bardziej opłaca się jednak sprzedawać poprzez własny sklep.

Co ważne, największe platformy e-commerce są zazwyczaj zintegrowane z Allegro. Dzięki temu możemy w wygodny sposób obsługiwać oferty publikowane w serwisie.

 

Tanie wysyłki tylko dla Allegro

Sprzedając na Allegro, możemy także korzystać z oferty tańszych usług kurierskich InPost-u, skrojonych specjalnie pod ten serwis. Jest to opłacalne, gdyż dla klientów duże znaczenie ma cena przesyłki, która decyduje o ostatecznej kwocie, jaką zapłacą za towar.

Kupujący chętnie korzystają np. z paczkomatów. Pozwala im to odebrać przesyłkę o dowolnej porze dnia i nocy, a także bezpłatnie dokonać zwrotu towaru. Ma to szczególne znaczenie dla osób robiących zakupy przez internet, gdzie nie mogą na własne oczy zobaczyć zamawianej rzeczy.

Bezpłatny zwrot przysługuje także w pozostałych usługach kurierskich dedykowanych Allegro. Na uwagę zasługuje paczka mini, czyli Allegro miniKurier24. W ten sposób możemy wysłać przesyłkę o wadze do 10 kg (znaczenie ma też wielkość przesyłki paczka mini: wymiary maksymalne nie mogą przekroczyć 160 cm liczonych jako sumy trzech boków). Najważniejsza zaleta usługi mini paczka? Cena dostawy wyniesie tylko 8,90 zł.