Aby zdobywać kolejnych followersów, użytkownicy Instagrama muszą sporo czasu poświęcać aktywności w serwisie. Znaczenie ma bowiem nie tylko publikowanie zdjęć, ale również nawiązywanie interakcji z innymi osobami. Jak zebrać oddane grono followersów na Instagramie?

Promowanie na Instagramie

Podobnie jak większość serwisów społecznościowych, Instagram kierowany jest do określonych odbiorców. Oferuje konkretne funkcje, nastawione przede wszystkim na przekaz wizualny. Dominują w nim głównie nieformalne tematy, które do pewnego stopnia odkrywają prywatność użytkowników. Instagram jest dzięki temu serwisem, który doskonale nadaje się do promowania własnej marki, usługi lub produktu.

Portal ten pozwala firmie zaprezentować bardziej osobistą stronę prowadzonej działalności, a tym samym wyróżnić ją na tle konkurencji. Udana kampania social media wymaga jednak opracowania odpowiedniej taktyki.

Śledzenie najpopularniejszych kategorii

Aby zyskać popularność na Instagramie, warto prezentować w profilu wyłącznie unikalne treści. Największym powodzeniem cieszą się rzeczy, których zwykle nie widać w oficjalnych materiałach reklamowych. Dobrze sprawdzi się np. sesja z wyjazdu służbowego, prezentacja procesu produkcji czy przedpremierowa publikacja nowej kolekcji. Zdjęcia tego typu są zwykle bardziej wiarygodne i znacznie ciekawsze, niż dopieszczone fotografie sesyjne. W przypadku Instagrama, skuteczna kampania social media wymaga też umiejętnego śledzenia najpopularniejszych kategorii. Dotyczy to najczęściej zamieszczanych hasztagów, np. #food, #friends, #style itd. W sieci znaleźć można stale aktualizowane listy najpopularniejszych tematów.

Kampania social media a umiejętne tagowanie

Samo stosowanie popularnych hasztagów zwykle nie wystarcza. Znaczenie ma również sposób, w jaki służą one do oznaczania zdjęć. Powinny uwzględniać jak najwięcej informacji, wzbudzających bezpośrednie skojarzenia z tematyką wpisu. Sprawdzoną metodą jest tagowanie zdjęć określeniami związanymi ze specyfiką marki - np. #womenfashon, #vegan, #lifestyle, a także uwzględnienie słów przybliżających jej ofertę - np. #womenshoes, #superfoods, #fitness. Kluczowe znaczenie ma lokalizacja, określająca okoliczności i miejsce wykonania zdjęcia - np. #krakow, #rynekglowny, #christmas. Zaletą Instagrama jest brak ograniczeń - hasztagów nigdy za wiele, a minimalizm w tej kwestii okazuje się wręcz niepożądany.

Stała aktywność

Zdobywanie followersów wymaga ciągłej aktywności. Należy nie tylko dodawać kolejne zdjęcia, ale też odwiedzać inne profile. Podobnie jak w przypadku innych serwisów social media, na Instagramie kluczowe znaczenie ma interakcja między użytkownikami. Najbardziej aktywni członkowie społeczności sprawdzają notyfikacje nawet kilkanaście razy dziennie. Śledzenie innych użytkowników, a także lajkowanie i komentowanie ich postów to podstawa pozyskiwania nowych followersów. Obecnie nawet kilkadziesiąt procent ruchu w sklepach e-commerce pochodzi właśnie z portali społecznościowych - warto więc wykorzystać możliwości Instagrama do przeprowadzenia skutecznej kampanii.