Wielu wydaje się, że jedynym wymaganiem wobec profesjonalnych hostess jest nienaganny wygląd i wyreżyserowany uśmiech. Jest wprost przeciwnie! Aby zostać fachową hostessą, nie wystarczy ci jedynie uroda. Jeśli wiążesz swoją przyszłość z tym zawodem, musisz być świadoma wymagań, jakie stawiają przed promotorkami wysokiej klasy klienci.

Zawód – hostessa. Zajęcie sezonowe, czy plan na życie?

Każdy z pewnością choć raz spotkał się z krzywdzącym stwierdzeniem, że hostessa nie należy do ambitnych zawodów – nadal często traktuje się go jako pracę na wakacje dla dziewczyn, które chcą sobie jedynie „dorobić”. Jednak, w ciągu ostatnich lat rynek eventowy zmienił się na tyle, że zawodu hostessy absolutnie nie można już bagatelizować – podobnie jak konferansjerzy, stanowią one niezbędny element dobrze zorganizowanego wydarzenia biznesowego, czy rozrywkowego. Bez dobrze przygotowanych hostess trudno wyobrazić sobie choćby i niewielki, lokalny festiwal, a co dopiero wydarzenie na skale międzynarodową.

Uroda w pracy hostessy

Nieco lekceważące opinie na temat tego zawodu, podobnie jak w przypadku modelek, wynikają często z faktu, że jednym z głównych kryteriów zatrudnienia przyszłej hostessy jest jej wygląd zewnętrzny. To prawda – miła aparycja jest niezbędnym elementem wizerunku promotorki, jednak gdy nie idzie ona w parze z szeregiem umiejętności i odpowiednim charakterem, ta praktycznie nie może liczyć na zatrudnienie w profesjonalnej agencji hostess.

Warto zaznaczyć, że wbrew powszechnej opinii, na bycie hostessą mogą pozwolić sobie nie tylko długonogie blondynki o wymiarach 90-60-90. To, jaką hostessę zatrudni klient ma ścisły związek z promowanym wydarzeniem lub produktem. Przykładowo – hostessa na evencie biznesowym musi cechować się profesjonalnym, schludnym wizerunkiem i klasyczną prezencją, jednak już kanony urody idealnej promotorki nowo otwartej sieci solariów, czy sklepów z tradycyjnymi wędlinami będą się od siebie bardzo różniły.

Dobra hostessa, czyli jaka?

Pomijając kwestie wyglądu zewnętrznego, kobieta starająca się o stanowisko hostessy w renomowanej agencji powinna cechować się wysoką kulturą osobistą, otwartością, komunikatywnością oraz zaradnością. To w końcu ona stanowi częstokroć „pierwszą deskę ratunku” dla gościa eventu, dlatego szczególnie ważne, by wzbudzała poczucie zaufania. Ważnym kryterium jest przyjacielskie nastawienie, które pozwoli odczuć uczestnikom imprezy, że są na niej mile widziani.

Uroda oraz odpowiedni charakter nadal nie wystarczą, jeśli nie możesz wykazać się znajomością języka angielskiego (co jest absolutną koniecznością zwłaszcza podczas imprez międzynarodowych), a także, gdy nauka przychodzi ci z trudem. Należy mieć na uwadze to, że podczas profesjonalnych eventów tematycznych hostessy muszą być dobrze zorientowane w klimacie imprezy, zapamiętać jej harmonogram, czy też to, kim są występujące osoby.

Sposób na sukces: doświadczenie

Nie trzeba urodzić się poliglotką i duszą towarzystwa, aby zyskać sukces w karierze hostessy. Duże znaczenie ma samo doświadczenie w zróżnicowanym środowisku, a także chęć podejmowania nowych wyzwań. Jedną z dróg, jaką możesz podjąć by rozwijać się jako dobra hostessa jest szukanie okazjonalnych zleceń. Z drugiej strony, o wiele skuteczniejszym rozwiązaniem będzie spróbowanie swoich sił w fachowej agencji hostess, która zapewni ci nie tylko regularne zlecenia, ale i zadba o twój rozwój, oferując m. in. niezbędne szkolenia. Jedną z renomowanych agencji hostess znajdziesz pod adresem: shepromotion.pl. Wystarczy, że wypełnisz formularz znajdujący się w zakładce „casting” i z cierpliwością zaczekasz na swoją szansę. Pozostaje tylko dobrze wypaść na castingu i zdobywać cenne doświadczenie.