Samochód zabytkowy jest marzeniem nie tylko mężczyzn, ale i kobiet. Panie marzą o możliwości poruszania się klasycznym mercedesem, mini, czy fordem mustangiem, przypominającym pojazdy wykorzystywane w starych, amerykańskich filmach. Jaki samochód zabytkowy jest najlepszy dla kobiety?


Elegancki i z klasą

Panie znacznie częściej niż panowie zwracają uwagę na wygląd pojazdu, jakim się poruszają. Często trudno im podjąć decyzję o zakupie zabytkowego pojazdu do odrestaurowania, nawet gdy cena jest okazyjna. Podniszczone auto często im się nie podoba, choć możliwe jest jego całkowite odnowienie. Dla kobiet o zasobnych portfelach poleca się przykładowo zakup Forda Mustanga z 1966 za 48 tys. złotych, a dla pań z nieco mniejszym budżetem - Cadillaca Catera 1998 kosztującego mniej niż 20 tysięcy złotych lub Volvo 1800s z 1965, znanego z serialu Święty.

Za tę cenę można kupić znacznie nowsze modele samochodów, jednak nigdy nie będą to klasyki znane z wyścigów i filmów czy auta wyprodukowane w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Zabytkowe pojazdy są nieco kłopotliwe do zarejestrowania i ubezpieczania, jednak dzięki produktom takim jak Classic Car Insurance zainteresowanie nimi rośnie. W przypadku zakupu jednego z wymienionych aut zabytkowych zwykle nie trzeba martwić się o zły stan techniczny i wizualny samochodu, co zachęca panie do wyboru modelu. Dodatkowo są to oldtimery przystępne cenowo w przeciwieństwie do wielu egzemplarzy zabytkowych sprzedawanych poza granicami naszego kraju.

Dostępność części zamiennych

Kobiety, chcące poczuć się niczym gwiazdy filmowe z dawnych lat, powinny postawić na auta klasyczne, jednocześnie uważając, czy do wybranego modelu można kupić części zamienne. Jeżeli pani zamierza poruszać się samochodem zabytkowym, części eksploatacyjne będą zużywać się jak w każdym innym pojeździe. W przypadku modeli, do których trudno dokupić części, może okazać się, że nawet z pozoru błaha naprawa będzie niezwykle kosztowna. Co gorsza, może dojść do sytuacji, kiedy dany element oryginalny będzie już niedostępny, co spowoduje konieczność zamontowania części nieoryginalnej.

Jeśli w samochodzie zabytkowym zostanie wymienionych na nieoryginalne zbyt wiele części, konserwator zabytków może odebrać oldtimerowi możliwość poruszania się po polskich drogach z żółtymi tablicami rejestracyjnymi. Polskie prawo dopuszcza bowiem rejestrowanie jako zabytkowe jedynie tych samochodów, które składają się z minimum 75% elementów oryginalnych. Gdy ich odsetek zmniejszy się, auto straci status zabytku, tracąc tym samym na wartości.