Jeżeli prowadzisz własnego bloga z pewnością zdajesz sobie sprawę jak ważne, a zarazem trudne jest pozyskanie dużej grupy czytelników. Jednym z doskonałych kanałów pozyskiwania ruchu - zarówno z uwagi na skalowalność jak i brak dodatkowych kosztów (poza czasem) – są wyszukiwarki internetowe. W polskich realiach śmiało możemy mówić o wyszukiwarce, ponieważ z ponad 94% udziałem w rynku w naszym kraju liczy się tylko Google. 


Czego jednak potrzeba, aby móc zdobywać użytkowników tym kanałem? Potrzebny będzie Ci blog, ciekawe treści i odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwania (SEO) obu wspomnianych zasobów. Pierwsze 2 składniki prawdopodobnie już posiadasz, a ostatni, czyli optymalizację bloga pod kątem SEO omówimy poniżej.

Właściwy tytuł

Tytuł wpisu to absolutnie kluczowa kwestia, a jego odpowiednie stworzenie jest tym ważniejsze, że musi służyć kilku celom. Tytuł powinien być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, pod kątem zwracania uwagi na wpis w social mediach oraz być interesujący dla osób, które przeglądają listę wpisów na Twoim blogu.

W przypadku SEO musisz połączyć 2 kwestie – optymalizację pod kątem pozycji dla wybranego słowa kluczowego (warto się zastanowić i wybrać jedno, najważniejsze słowo kluczowe, pod które zoptymalizowany będzie zarówno tytuł jak i cały wpis) jak i pod kątem zachęcenia użytkownika wyszukiwarki do kliknięcia w Twój wpis. Bycie na 1 miejscu w Google to jeszcze nie gwarant sukcesu – równie dobrze (choć z mniejszym prawdopodobieństwem) osoba szukająca danego zagadnienia w Google może odwiedzić stronę znajdującą się na 2, 3 czy 4. miejscu.

Linkowanie wewnętrzne

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne analizując swój nowy wpis pod kątem umieszczenia w nim odnośników do tekstów, które zostały dodane na bloga w przeszłości. Możesz także zastanowić się, w których starych wpisach warto zamieścić odnośnik do najnowszego tekstu.

Wzajemne linkowanie pomiędzy wpisami to nie tylko korzyści pod kątem SEO, ale również wzrost ilości odwiedzonych podstron i zaangażowania użytkowników – nawet do 40% - tłumaczy William Holeksa z Internetum. Szczegóły dotyczące świadczonych w tym zakresie usług z jego strony można zobaczyć na https://www.internetum.com/seo-agency/.

Formatowanie tekstu

Odpowiednie formatowanie tekstu powinno służyć zarówno celom SEO, jak również wygodzie użytkowników.

Pamiętaj, aby tekst dzielić na sekcje z własnymi nagłówkami, a tekst w sekcjach na akapity. Nagłówki powinny zawierać – podobnie jak tytuł tekstu – słowo lub słowa kluczowe pod które optymalizujesz tekst. Najważniejsze sekcje tekstu zaopatrz w nagłówki H2, mniej istotne w H3 i H4.

Powyższe wskazówki pozwolą Ci w łatwy sposób znacząco poprawić optymalizację Twoich tekstów pod kątem SEO. Pamiętaj jednak o tym, żeby zawsze kierować się w głównej mierze preferencjami użytkowników starając się przy tym znaleźć kompromis między tym co dobre dla człowieka, a tym co „lubi” wyszukiwarka.