Mała czarna, dżinsowa kurtka czy klasyczna kratka w stylu Burberry – to ponadczasowe rozwiązania modowe, które pomimo zmieniających się trendów, na stałe zadomowiły się w naszych szafach. Podobnie jest z perfumami – niektóre kompozycje zyskały miano kultowych i zachwycają kobiety od wielu lat. Wszystko wskazuje na to, że niezależnie od upływu czasu, wciąż będą kusić nasze zmysły.

Perfumy są równie ważnym elementem stylizacji, jak dobra fryzura, eleganckie buty, czy efektowna torebka. Dzięki pięknemu zapachowi osoba, która go roztacza jest lepiej odbierana przez otoczenie, a także sama czuje się znakomicie we własnej skórze. Jeśli wciąż szukasz zapachu, który stanie się uzupełnieniem twoich stylizacji, zapoznaj się z perfumiarską klasyką – może się okazać, że to zapach idealny dla ciebie.

Chanel no. 5

Słynny numer 5 to perfumy, które ukochała Marylin Monroe, a ambasadorkami linii były np. Nicole Kidman czy Audrey Tautou. Perfumy powstały przeszło 90 lat temu i na zlecenie samej Gabrielle Chanel skomponował je Ernest Beaux. Na przestrzeni lat, no. 5 ulegały drobnym przemianom, jednak baza zapachowa pozostała ta sama. Tworzą ją m.in. olejek jaśminowy, róża, irys, olejek sandałowy oraz ylang ylang. Dzięki temu Chanel uzyskało ponadczasową mieszankę zapachową, która przez wzgląd na te niewielkie modyfikacje zapachu, wciąż podąża za modą.

Gucci by Gucci

Zapach sygnowany logo włoskiego domu mody wywodzącego się z Florencji również zapisał się w perfumiarskiej klasyce. Jest on przede wszystkim elegancki i wyrafinowany, i przez to może nie trafiać w gusta szerokiego grona odbiorców. Jednak jego kompozycja zapachowa, składająca się z gujawy, gruszki, kwiatu Tiary, piżma miodu oraz paczuli jest intensywna i bardzo ekspresyjna, dlatego doskonale komponuje się z pewnymi siebie i eleganckimi kobietami.

Zapach Gucci by Gucci zyskał znacznie większe grono zwolenników, niż jego młodsze odpowiedniki przygotowane przez włoski dom mody. Damskie, jak i męskie perfumy marki Gucci można znaleźć na: http://tagomago.pl/producent/63/Gucci/605/Gucci-By-Gucci/

J’adore Dior

Perfumy zamknięte w zgrabnym flakoniku opatrzonym logo Christiana Diora powstały dla kobiety świadomej swojej kobiecości. Mieszanka aromatyczna stała się w pewnym sensie przełomem w perfumiarskim świecie i szacuje się, że J’adore są najbardziej dochodową linia perfum w historii. Sprzedano więcej ich flakoników niż legendarnych no. 5. Siłą J’adore jest znakomite wyważenie akcentów kwiatowych oraz owocowych, które tworzą elegancką i słodka mieszankę, stopniowo uwalniającą poszczególne nuty zapachowe.

Opium Yves Saint Laurent

Opium to przede wszystkim zapach uwodzicielski – jego nuty zapachowe bazują przede wszystkim na afrodyzjakach, takich jak cynamon, wanilia, mirra czy paczula. Opium jest orientalne i korzenne jednocześnie, co w roku powstania perfum – 1977 – było bardzo odważnym przełamaniem dominacji kwiatowych trendów. Pierwotnie w opinii twórców Opium miało być skierowane do dojrzałych kobiet, jednak ostatecznie zyskało ono popularność wśród przedstawicielek płci pięknej niezależnie od wieku.

One Calvin Klein

Żadna reklama czy kampania, której twarzą zostaje brytyjska modelka Kate Moss nie może przejść bez echa. Podobnie było w przypadku wprowadzonego na rynek w 1994 roku zapachu One. Marka Calvin Klein posłużyła się nie tylko punkowym wizerunkiem modelki, ale też stworzyła coś, czego w świecie perfum jeszcze nie było, czyli pierwsze perfumy unisex. Ich zapach został odnowiony w 2005 roku, jednak główne, przemieszane w perfumach nuty męskie i damskie, wciąż pozostały niezmienne i pewnie dlatego One to wciąż jedne z najlepiej sprzedających się perfum na świecie.