Kobiety posiadają na drodze identyczne, jak mężczyźni prawa, chociaż mają zdecydowanie inne preferencje odnośnie wyboru samochodu. Przeczytaj, na co panie zwracają uwagę podczas wyboru auta.

fot.: Honda


Design otwiera serce damy
Wygląd, nie parametry to znakomita zachęta marketingowa. Należy jednak ten stereotyp lekko zweryfikować. Usterka stanowi zawsze dodatkowe problemy. Płeć piękna nie znosi takich formalności, często gubi się u mechaników, dlatego niezawodność, wytrzymałość elementów, niski koszt części eksploatacyjnych to istotne cechy warunkujące transakcję. Damy nie lubią dużych tyłów, dlatego kombi praktycznie od razu odpada, wywołuje trudności z parkowaniem. Zakup zależy też od przeznaczenia. Jeżeli kobieta nie planuje jeździć z dzieckiem, tylko do pracy postawi na bardzo mały, wygodny, dobrze wykończony pojazd, przede wszystkim ekonomiczny. Gdy w życie wkracza maluch potrzeba zostaje rozszerzona na większą przestrzeń oraz maksymalizację warunków bezpieczeństwa. Z reguły panie nie mają typowego dla mężczyzn zamiłowania do wydajności technicznej, czy różnych udoskonaleń. Klasyka wystarczy.

Połączenie stylu z użytecznością istotne
Oto główne kategorie wyboru: samochód rodzinny, ekonomiczny, sportowy. Akurat jest model, który jednorazowo pełni trzy powyższe funkcje perfekcyjnie. To Honda Civic sedan. Pojazd ma mało skomplikowane zegary sygnalizujące potencjalne problemy jazdy, udoskonalony materiał wykończenia wnętrza, optymalnie rozłożoną przestrzeń z elementami składanymi oraz niską cenę, szczególnie podczas analizy rynku wtórnego.

Kobiety wybierają najczęściej do samochodu następujące dodatki:

1. automatyczna skrzynia biegów minimalizująca nieefektywność zdolności manualnych;
2. zaczepy na fotelik dla dziecka zapewniające jego stabilizację;
3. rozkładane rzędy tylne powiększające pojemność bagażnika;
4. czujnik parkowania lub system samodzielnie wykonujący manewr (dodatkowe kamery);
5. pełny komputer pokładowy z dołączoną nawigacją;
6. lekko podniesione zawieszenie racjonalizujące komfort parkowania;
7. stabilizatory kubków, funkcjonalne schowki rozłożone właściwie gdzie tylko się da;
8. drzwi otwierane bez kluczyka tzw. instalacja „keyfree”.

Koniec ze stereotypem kobiety za kółkiem

Marka nie odgrywa wielkiego znaczenia przy ostatecznym wyborze, ani kolor, co dla niektórych osób może być zaskoczeniem. Pań jest na drogach coraz więcej. Producenci wzmacniają ten rynek przez ofertę dopasowaną tylko dla kobiet. Jednym słowem do głównych potrzeb zaliczyć można brak jakichkolwiek problemów użytkowych (bezawaryjność) i jak najniższe koszty transakcji.