Dane udostępnione przez Jean Marc pokazują, że wiosna to czas, w którym chętniej sięgamy po kompozycje zapachowe oparte na nutach kwiatowych, owocowych i orientalnych. A jakie z nich lubimy najbardziej?

Dobierając wody zapachowe, perfumowane i toaletowe, należy sugerować się nie tylko upodobaniami, ale również – cechami charakterystycznymi dla naszej osobowości. Badania Jean Marc pokazują też, że inne preferencje wykazujemy w okresie jesienno-zimowym, a inne – w czasie wiosny i lata, co jest bezpośrednio związane z nastrojem, który towarzyszy nam w różnych porach roku.

Typ wybranego zapachu określają wszystkie nuty zebrane razem, czyli głowy, serca i bazy. Te, które cieszą się największym zainteresowaniem w okresie wiosenno-letnim to oczywiście propozycje owocowo-kwiatowe, czyli zapachy świeże, lekkie i orzeźwiające, ale jednocześnie – zmysłowe oraz pociągające.

Na pewno wartą uwagi będzie kompozycja, której nuty oparte są na aromatach łączących słodkie zapachy róży, fiołka, konwalii i magnolii z orzeźwiającymi tonami grejpfruta, jabłka, ogórka i drzewa sandałowego. – Taka propozycja jest bardzo dynamiczna i świeża, nie tylko podkreśla kobiecą indywidualność, ale robi to w sposób uwypuklający ciepło i czułość właściwą Paniom zdecydowanym i romantycznym – mówi Izabela Kujawa, przedstawiciel marki Jean Marc.

Zapachy kwiatowo-orientalne, gdzie paczula i drzewo sandałowe w szlachetny sposób łączą się ze słodyczą jaśminu, kwiatami pomarańczy i wanilią to z kolei domena kobiet egzotycznych, odważnych, otwartych na przygody. Delikatne nuty piżma dodają takiej kompozycji niezwykły, świeży aromat, tak pożądany po zimowym sezonie.

Nie zapominajmy o podstawowej zasadzie – kupujmy tylko te zapachy, które nam się podobają, nie drażnią ani nie irytują aromatem. Tak jak dobrze dopasowana sukienka, musimy się w nich czuć dobrze, naturalnie i swobodnie. Zapach idealnie dopasowany do naszego charakteru, „chemii” naszego organizmu, to taki, którego nie czujemy po upływie kilkunastu minut, ale który czują osoby w naszym otoczeniu.

Źródło: www.jeanmarc.com.pl