Źródło energii do zabawy

Autor:


W życiu każdego maluszka przychodzi taki moment, kiedy mleko przestaje zaspokajać jego rosnące w niewiarygodnym tempie potrzeby żywieniowe – wtedy jest idealny moment wprowadzenia do jego jadłospisu kaszek. Wkrótce i dzieci, i rodzice przekonają się, że stanowią one odpowiednie źródło energii.

Kaszki to najchętniej wybierane posiłki dla dzieci, których dieta może być już rozszerzana o inny niż mleko rodzaj pożywienia. Powstają z wysokiej jakości zbóż, pysznych dodatków (owoców, wanilii, kakao), oraz mleka modyfikowanego – w związku z tym zawierają wszystko, czego potrzebuje intensywnie rozwijające się dziecko. Kaszki można podawać o każdej porze dnia: rano (np. kaszki z serii BoboVita „Pyszne Śniadanko”), jako drugie śniadanie, podwieczorek (np. kaszki BoboVita mleczne lub bezmleczne) lub przed nocnym odpoczynkiem i drzemką, (np. kaszki mleczne z serii BoboVita „Smaczny Sen”).

Intensywnie rozwijający się brzdąc potrzebuje różnorodnych bodźców żywieniowych, by się prawidłowo rozwijać. Podawanie maluchom posiłków o różnym smaku i konsystencji wprowadza je w bogaty świat smaków, uczy akceptacji różnorodnej diety i pomaga w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych na przyszłość.

Pomóż dobrze spożytkować energię

Maluch z pełnym brzuszkiem ma mnóstwo energii, żeby radośnie bawić się i dokazywać. Zdrowo rozwijającemu się, ruchliwemu dziecku rodzice powinni pokazać różne sposoby spędzania czasu w ciągu dnia, dostosowane do jego wieku. Proponujemy kilka pomysłów na zabawy z dziećmi o różnych porach dnia. Pamiętajmy, że najmłodsze dzieci uwielbiają, kiedy im się śpiewa, mówi rymowane wierszyki lub naśladuje zwierzęce odgłosy.

Przy śniadanku:

Sroczka kaszkę ważyła
Zaczynając od kciuka, dotykaj po kolei paluszków dziecka. Przy pierwszych dwóch linijkach połaskocz jego dłoń, robiąc palcem kółeczka, naśladując mieszanie kaszki:
    Sroczka kaszkę ważyła
    Ważyła, gotowała,
    Temu dała na miseczkę,
    Temu na łyżeczkę,
    Temu na języczek,
    Temu na talerzyczek,
    A temu maleńkiemu nic nie dała,
    Tylko dziobnęła i odleciała.

Przed słowami „dziobnęła i odleciała” wytwórz napięcie, robiąc pauzę, a następnie złap dziecko delikatnie za nosek i je połaskocz.

Po porannym spacerze:

Kotek Puszek
Maluch leży na pleckach.
Mów głośno i wyraźnie wierszyk, wykonując następujące czynności:
    Widziałam na ulicy biały kłębuszek
    (poruszaj nogami w przód i w tył)
Był to kotek zwany Puszek.
„Chodź się bawić ze mną, Puszek”,
(poruszaj rączkami dziecka, jakby przywoływało kotka)
Fiku miku, bęc na brzuszek.
(przewróć dziecko na brzuszek)

Przed nocnym odpoczynkiem:

Umyj mnie
Kąpiąc dziecko, zmień i prowadź następującą rozmowę:
    Myjko, myjko, umyj mnie.
    Co mam umyć? (zmienionym głosem)
    Paluszki.
    Biegnę już paluszki myć. (znów zmienionym głosem)
Powtarzaj pierwsze linijki, a następnie za każdym razem dodawaj inną część ciała.
Wkrótce dziecko będzie prowadziło z Tobą dialog i mówiło, które części ciała masz umyć.


-=-

...