Ty, dziecko i Twój dom czyli Twoja Firma – podsumowanie

Autor:


Podsumujmy wiedzę jaką przez ostatnie tygodnie przygotowywaliśmy dla Mam pragnących spełniać się zawodowo i spędzać jak najwięcej czasu ze swoją małą pociechą. Jeśli byłaś pilnym uczniem, odrabiałaś zadania domowe i stosowałaś się do naszych uwag, ewangelizacja powinna zakończyć się sukcesem.

Mam nadzieję, że przejście przez wszystkie części artykułów nie sprawiły Ci problemu i zagadnienia jakie zostały w nich poruszone były dla Ciebie zrozumiałe. Choć większość z działań jakie zaproponowaliśmy z pewnością jest Ci obca to z czasem, w miarę zgłębiania wiedzy staną się łatwiejsze. Zgodnie z informacją zamieszczoną w ostatniej części artykułu przedstawiam kodeks  podsumowujący całą wiedzę o jaką wzbogaciłaś się przez ostatnie tygodnie.

Pamiętaj:


1.    Załóż biznes, do którego chętnie będziesz powracać w każdej wolnej chwili.  Nie bazuj na popularności interesu, którego tematyka jest Ci obca tylko dlatego, że może przynieść duży dochód.  Z biznesem jest jak z nowym pupilem w rodzinie. Jeśli podejmiesz się jego opieki  nie sposób z niego zrezygnować . Będąc odpowiedzialną opiekunką będziesz musiała zajmować się nim nawet wtedy gdy zmęczenie sięgać będzie zenitu. Najważniejsze to chęci i radość z wykonywanego zadania.

2.    Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania pomyśl nad strategią, skieruj biznes do konkretnej grupy docelowej i  zaplanuj jego rozwój.  To tak jak z planami wychowania Twojego malucha.  Już na samym początku budujesz jego przyszłość, chcesz żeby się rozwijał, chodził do szkoły i zdobywał nową wiedzę.  Podejdź do tematu  w ten sam sposób – oczywiście z nieco większym dystansem.

3.    Pomyśl nad promocją już na samym wstępie. Każda branża jest mniej lub bardziej konkurencyjna  w związku z czym  musisz liczyć się z barierami jakie rynek dla Ciebie szykuje.  Maluch poszedł do przedszkola? Nie może dopasować się do reszty dzieci? Musisz pomóc mu w adaptacji z rówieśnikami i sprawić, że będzie chciał tam wracać. To przykładowe bariery jakie napotykamy w życiu.  W tym wypadku rynek symbolizuje przedszkole, a konkurencję inne dzieci.

4.    Jeśli będziesz wybierać nazwę swojej domeny dopasuj ją do branży, wyglądu i odbiorców strony. Pamiętaj, że to co Tobie się podoba, nie zawsze zainteresuje innych. Dlatego posłuchaj opinii znajomych, popytaj co ich zdaniem jest nie tak lub co mogliby zaproponować w ramach poprawy. Ile razy zdarzyło Ci się w młodości dostać zabawkę i nie bawić nią, bo nie była w Twoim typie? Podobała się rodzicom, wujkom, a dzieciakom nie. To działa w ten sam sposób dlatego zaznaczałam w ostatnim artykule, że w biznesie kluczową rolę odgrywa analiza rynku i badanie opinii respondentów.

5.    Zdobywaj informacje. To również jeden z kluczowych elementów biznesu. Nigdy nie pozostawiaj go samemu sobie.  Zachowuj się czasem jak Twoja pociecha, która znudzona jedną zabawką szuka innej. Kiedy ofiara wpada w jej łapki zaczyna przechodzić metamorfozy dopasowując się do jego potrzeb.  Efektem tego są najczęściej powykręcane miśki lub lalki w stylowych ubrankach zaprojektowanych przez Twojego malucha.

6.    Podążaj za trendami. Dopasowuj produkty/usługi do potrzeb rynkowych jakie wyznaczają jego klienci. Dostałaś lalkę, która kiedyś była najmodniejszą zabawką na rynku? Bawiłaś się nią cały rok po czym okazało się, że nagle rynkiem zawładnęły FURBY – włochate stworki, które reagowały na Twój dotyk, wydawały dźwięki i spały kiedy utuliło się je do snu. Dlaczego stała się taka popularna? Bo była czymś nowym i każdy chciał ją mieć. Wyróżniała się na tle konkurencji, a to klucz w jakimkolwiek działaniu.

7.     Zarabiaj pracując  w domu i ciesząc się swobodą podejmowania decyzji. W tym momencie masz odpowiedzialne zadanie, które ciąży na Tobie. Jednak kierując samodzielnie każdym działaniem będziesz miała z tego ogromną satysfakcję.

Mimo, że rozwój biznesu nie jest rzeczą prostą podobnie jak wychowanie malucha to są to zadania w pełni do wykonania. Na wszystko jest potrzebny czas i chęci. Podchodź do pewnych rzeczy z dystansem, miej na uwadze konkurencję, ale nie przejmuj się każdą porażką jaka może Ci się z pewnością nie raz przydarzyć.


Autorem artykułu jest Paulina Niżankowska - pracownik działu SEO/SEM w ADSEO.PL, części  Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.


...