Zobacz Niewidomych – rusza drugi etap kampanii
Zadaniem kalendarza jest zwrócenie uwagi i uwrażliwienie na codzienne problemy osób niewidomych i słabowidzących. Kalendarz zostanie rozdystrybuowały do szkół specjalistycznych, organizacji działających na rzecz niewidomych. Ich listę można znaleźć na stronie www.irvingtea.com. Internauci wybierając organizację z listy lub zgłaszając inną - posiadająca status organizacji pożytku publicznego (ośrodek, fundację, stowarzyszenie), która działa na rzecz niewidomych, zdecydują, gdzie trafią kalendarze. Organizacje można zgłaszać pod adresem zobacz.niewidomych@irvingtea.com do 15 stycznia 2010r.
Kalendarze dostępne będą także na internetowych aukcjach charytatywnych m.in. na allegro.pl. Na witrynie www.irvingtea.com zorganizowany jest konkurs fotograficzno-plastyczny pt. „Świat bez barier”, w którym udział mogę wziąć również osoby niewidome. Autorzy najciekawszych zdjęć i prac otrzymają kalendarze. Konkurs trwa do 28 grudnia br.
Liczbę niewidomych w Polsce szacuje się na 100 tysięcy, z czego ponad 73 tysiące zrzesza Polski Związek Niewidomych, na świecie jest ich ok. 37 milionów. Celem kampanii „Zobacz niewidomych” jest zwrócenie uwagi na osoby niewidome i słabowidzące, bariery, jakie muszą pokonywać w życiu codziennym. O tym jak trudno jest im funkcjonować może świadczyć fakt, że wśród przedmiotów codziennego użytku w Polsce jedynie leki, m.in. nieliczne bankomaty, windy, portfele mają opisy alfabetem Braill’a. Wśród wszystkich produktów żywnościowych jedynie jedna marka - herbat Irving ma takie oznaczenia na opakowaniach. Charakterystyczne „kropeczki” Braill’a ułatwiają znalezienie, zarówno na sklepowej półce jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty. Mają także działanie edukacyjne - zwrócenie uwagi osób widzących na bariery napotykane przez ludzi niewidomych.
Pierwszy etap kampanii miał charakter charytatywny i był realizowany we współpracy z magazynem „Party. Życie Gwiazd!”. W jego ramach na łamach dwutygodnika została przeprowadzona specjalna akcja SMS, w której można było wygrać kubki z limitowanej serii zaprojektowane przez polskie gwiazdy. Dochód z akcji SMS Irving i Party przeznaczają na wsparcie dla osób niewidzących podopiecznych Fundacji Przyjaciółka, takich jak Andżelika, niewidząca dziewczynki, która marzy o sprzęcie komputerowym ze specjalnym oprogramowaniem dla niewidomych.
Akcję wsparły znane Gwiazdy takie jak: Dorota Gardias-Skóra, Aleksandra Kwaśniewska, Katarzyna Skrzynecka. Swój projekt kubka przygotowała także redaktor naczelna dwutygodnika „Party. Życie gwiazd!” – Aneta Wikariak. W ramach akcji Gwiazdy zaprojektowały 4 wzory kubków, każdy z nich wyprodukowano w liczbie 10 sztuk. Akcja SMS ogłoszona została na łamach dwutygodnika Party 19 października, a jej wyniki ogłoszono 12 grudnia br.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp
Syfon do umywalki - jaki kolor wybrać? Krótki poradnik.
Wbrew pozorom syfon do umywalki nie jest wyłącznie elementem użytkowym wnętrza łazienkowego. Współczesne syfony są produkowane w taki sposób, aby preze
Czy pies będzie pasował do naszej rodziny?
Coraz więcej osób decyduje się na posiadanie psa. To ciekawy pomysł dla całej rodziny - pies z pewnością szybko stanie się niezwykle ważnym członkiem
Rozmowa z Mecenasem na temat prowadzenia postępowania o rozwód
W dzisiejszym wywiadzie rozmawiamy z Mecenasem Marcinem Grabowskim, doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie rodzinnym i sprawach rozwodowych w
Jak jogurty bez dodatku cukru mogą wspomóc Twoją dietę?
Czy zastanawiałeś się, jakie korzyści mogą płynąć z ograniczenia spożycia cukru? Przekonaj się, dlaczego warto sięgnąć po produkty bez cukru, jak z