Kilka faktów o misiach z okazji ich święta
Dokładnie 20 lat później, w 1922 roku rozpoczyna się historia innego słynnego niedźwiadka - Misia Haribo. W tym czasie moda na pluszowe misie dotarła także do Niemiec, gdzie pewien młody cukiernik - Hans Riegel - szukał pomysłu na oryginalny kształt wytwarzanych przez siebie żelków. Przytulane przez coraz większe rzesze dzieci Teddy Bears oraz wielokrotnie oglądane na kartach książek występy niedźwiedzi podczas średniowiecznych jarmarków, zdecydowały o tym, Hans Riegel nadał żelkom kształt tych właśnie zwierząt. Pierwsze Złote Misie, wytwarzane z gumy arabskiej z dodatkiem owoców
i aromatów były większe, ale zarazem chudsze od dzisiejszych. Podobnie jak pluszowa podobizna niedźwiadka, również jego smakowity odpowiednik w mgnieniu oka podbił serca dzieci i dorosłych na całym świecie, a Złoty Miś stał się symbolem firmy Haribo. Wśród wielbicieli tych legendarnych żelków znaleźli się m.in. Albert Einstein oraz były kanclerz Niemiec Konrad Adenauer. Każdego dnia powstaje aż 80 mln Złotych Misiów, z których w ciągu roku można by stworzyć łańcuch, oplatający Ziemię aż trzykrotnie.
Ponieważ symbolem Haribo jest uśmiechnięty miś, firma od lat wspiera w opiece nad niedźwiedziami ogrody zoologiczne oraz organizacje działające na rzecz tych zwierząt. W maju 2008 r. firma Haribo adoptowała Małą, Sabinę i Grzesia - trzy niedźwiedzie brunatne z warszawskiego ZOO, które mają za sobą ciężką pracę w cyrku oraz lata spędzone w pojedynkę w małych klatkach. Teraz cieszą się przestronnym wybiegiem oraz sprezentowanymi przez adopcyjnego opiekuna miodownikami, dzięki którym mogą uczyć się bardziej samodzielnego zdobywania pożywienia. Haribo wspiera również wychowanie najsłynniejszego niedźwiadka polarnego Knuta, mieszkającego w berlińskim ZOO. Miś doczekał się własnych żelków "Knuddel Knut", z których część dochodu przeznaczana jest na opiekę nad słynnym zwierzakiem.
Trudno wyobrazić sobie świat bez pluszowego misia - najlepszego przyjaciela nie tylko dzieci, ale również wielu dorosłych, którzy z sentymentem przechowują swoje maskotki z dzieciństwa. Świat bez żelkowego Złotego Misia byłby natomiast pozbawiony wyjątkowego owocowego smaku, uzyskiwanego dzięki sekretnej recepturze i ponad 85 letniej tradycji, której towarzyszy motto: Haribo smak radości.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp