Choć pierwszym skojarzeniem z frazą galeria handlowa bez wątpienia są zakupy, to z roku na rok na znaczeniu rośnie również aspekt rozrywkowy, kulturalny i towarzyski pobytu w tych centrach. Szczególnie po okresie lockdownu i trwającej kilka lat pandemii, chętnie wybieramy się w miejsca, w których spotkać można sporo osób. A i same galerie nie skąpią nam powodów do częstszych odwiedzin - rozbudowując strefę gastronomiczną, różnicując ofertę usługową i handlową, organizując ciekawe wydarzenia, konkursy, akcje promocyjne, czy atrakcje na najmłodszych. Funkcja społeczna galerii to główny czynnik sprawiający, że, pomimo wyższych cen, wciąż wyżej niż rynek e-commerce, stawiamy stacjonarne zakupy w centrach handlowych.

Gastronomia – jedna z najchętniej odwiedzanych stref

Najchętniej odwiedzane galerie handlowe to te, które serwują zróżnicowaną ofertę gastronomiczną, i to najlepiej – wysokiej jakości. Nie dziwi, że chętniej wybieramy się tam, gdzie możemy przy okazji zjeść coś smacznego i odpocząć w miłym zaciszu, przy dobrej herbacie, koktajlu czy kawie. W wielu galeriach oferta restauracyjno-kawiarniana przekracza dziś już 10 proc. wynajętej powierzchni, a prognozy wskazują, że będzie jeszcze rosła.

W ofercie galerii handlowych znajdziemy wydzielone restauracje i kawiarnie znanych sieci, ale również otwarte powierzchnie typu food court. To tam najchętniej spotykamy się ze znajomymi i przyjaciółmi, podobnie, jak w punktach serwujących kawę i ciastka. To świetny sposób na wspólny posiłek, pogawędkę i niezobowiązujące spotkanie. Oraz bardzo praktyczne rozwiązanie – czas przed i po towarzyskich pogaduszkach przeznaczyć można przecież na zakupy czy wygodne załatwienie ważnej sprawy – w banku, punkcie usługowym czy paczkomacie.

Galeria handlowa i jej rola społeczno-kulturalna

Na przestrzeni ostatnich kilku lat widać widoczny trend przemiany roli obiektów typu galeria handlowa z typowo zakupowej w towarzyską, rozrywkową i kulturalną. Coraz częściej odwiedzamy centra handlowe, by spędzić miło czas z przyjaciółmi i rodziną, a także w pojedynkę, dostarczając sobie darmowej frajdy. Wybieramy relaks, korzystając z usytuowanych w galeriach miejsc typu kino, obiekty sportowe czy parki tematyczne.

Dziś chętniej do galerii handlowej udajemy się, by coś przeżyć, uczestniczyć w zorganizowanym wydarzeniu, obejrzeć wystawę, a relacją z przygody podzielić się za pośrednictwem mediów społecznościowych. To staje się znacznie ważniejsze (szczególnie dla pokolenia urodzonego po roku 2000) niż fakt zakupu - prostego sięgania po gotowe towary na półkach. Dlatego nowoczesne kompleksy handlowe stawiają silniej na organizowanie pokazów i degustacji, akcji promocyjnych, koncertów, zbiórek i wydarzeń sportowych. W ten sposób niejako stając się kreatorami życia społecznego i kulturalnego.

Rozrywkowa i rekreacyjna rola galerii handlowej

Galerie handlowe często odwiedzane przez młodych ludzi z dostępem do zasobów finansowych (własnych lub rodziców), przejmują specyficzną funkcję lokalnego ośrodka grupującego, bądź atrakcji turystycznej o określonym „klimacie”. Ogromna rzesza osób odwiedzających centra robi to z myślą o dobrej zabawie, spędzeniu czasu z przyjaciółmi, pobyciu w towarzystwie podobnych do siebie osób obeznanych z modą, będących zawsze „na czasie” i ceniących techniczne nowinki.

Również sklepy podążających z duchem czasu galerii otwierają się na nowy koncept sprzedaży. Pojawia się możliwość testowania sprzętu na terenie sklepu, udziału w zorganizowanym wydarzeniu, podczas którego uzyskujemy informację na temat działania produktu. Można też skorzystać z absolutnie innowacyjnych pomysłów, jak choćby interaktywne przymierzalnie. W galerii możemy zobaczyć pokaz najnowszej kolekcji obuwia czy odzieży lub zachwycić się potencjałem zaawansowanych technologii.

Centrum handlowe przyjazne dla rodzin z dziećmi

Rodzice z dziećmi są bardzo ważną składową portfela klientów galerii handlowych. Jednocześnie opiekunowie stają się coraz bardziej świadomi i wymagający wobec miejsc odwiedzanych w towarzystwie swoich najmłodszych pociech. Liczy się dogodna lokalizacja i dojazd do centrum, czytelne rozplanowanie powierzchni wewnątrz galerii, spełnianie wysokich standardów bezpieczeństwa i obecność stref typu plac zabaw, sala z opiekunką czy animatorem oraz dostępność przyjaznych miejsc do higieny i karmienia.

Rosnące wymagania społeczne to ważny czynnik wskazujący pożądany kierunek rozwoju współczesnych galerii handlowych i modernizacji już istniejących. Wśród miejsc, które mogą poszczycić się spełnianiem wysokich wymagań, znajduje się Magnolia Park, uznana w rankingu CI za galerię najbardziej przyjazną dla rodzin z dziećmi w rejonie Dolnego Śląska. Miejsce oferuje m.in. mnóstwo dostępnych miejsc parkingowych, zewnętrzne i wewnętrzne sale i place zabaw, pokoje dla rodziców małych dzieci i przyjaźnie oznakowaną przestrzeń. A dodatkowo - także szeroką ofertę gastronomiczną i zakupową dla maluchów oraz sporo rodzinnych wydarzeń rozrywkowych.

Darmowy duży parking i przestrzeń wypoczynkowa

Czego jeszcze będziemy potrzebować, by chętnie wybrać się do centrum handlowego? Z pewnością jednym z najważniejszych kryteriów wyboru miejsca na całodzienną wyprawę na zakupy będzie możliwość zaparkowania auta. Darmowy parking o powierzchni tak imponującej, że nietrudno postawić swój samochód, i to nawet w okresach przedświątecznych, to niewątpliwie jeden z największych atutów zakupów w galerii handlowej.

Z pewnością liczyć będzie się także stosunkowo łatwy dojazd i prosta nawigacja po okolicy, a w samym kompleksie – możliwość skorzystania z wypoczynkowych wysp, ogólnodostępne Wi-Fi oraz miejsca, w których szybko doładujemy telefon i w razie potrzeby podłączymy urządzenie mobilne. Obecność tego typu udogodnień sprawia, że wycieczka do galerii handlowej trwa znacznie dłużej, niejednokrotnie zamieniając się w całodzienną przygodę.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku