Biuro to pomieszczenie, w którym zazwyczaj znajdują się osoby o różnych potrzebach. W związku z tym właściciel danego budynku musi zadbać o wszystkie elementy, które wpływać mogą na komfort pracy. Jednym z nich są prawidłowo dobrane osłony okienne. Jeśli nie wiesz, jaki rodzaj przysłon najlepiej sprawdzi się w biurowych pomieszczeniach, zapoznaj się z naszym poradnikiem, dzięki któremu podjęcie właściwej decyzji będzie wyjątkowo proste!

Czy osłony okienne wpływają na komfort pracy w biurze?

Praca z biura nierzadko bywa wyzwaniem – zwłaszcza gdy pracodawca nie zadba o to, by w pomieszczeniu panowały odpowiednie dla pracowników warunki. Jedną z niezwykle ważnych kwestii jest zamontowanie w biurze osłon okiennych. Nic tak bowiem nie przeszkadza, jak słońce świecące prosto w monitor, uniemożliwiające skuteczną pracę. 

Rodzaj osłony okiennej uzależniony jest przede wszystkim od tego, jak wygląda dane biuro. Jaka jest jego powierzchnia, a także wysokość. Kiedy bowiem pomieszczenie jest niezwykle wysokie, warto zastosować specjalne, nowoczesne rozwiązania, jakimi są np. elektryczne przysłony okienne, które znacznie usprawnią funkcjonowanie w danym wnętrzu. 

Firanki i zasłony – czy warto zamawiać je do biura?

Jednymi z najpopularniejszych osłon okiennych są firanki i zasłony. Kojarzą się one głównie z domowymi wnętrzami, dzięki czemu w fajny sposób mogą pomóc w uzyskaniu w danym pomieszczeniu ciepłej, przyjaznej atmosfery. Mimo iż delikatne, ozdobne firanki rzadko kiedy są kupowane do biur, tak eleganckie i wytworne zasłony dość często znajdują się w tego rodzaju wnętrzach. 

Warto w tym przypadku pamiętać o tym, by zdecydować się na odpowiedni materiał zasłon. Nie może on bowiem być zbyt gruby, ponieważ wówczas w biurze mogłoby być zbyt ciemno. Najlepiej, by tkanina była półprzepuszczająca, w kolorze beży lub żółci.

Jaki karnisz sprawdzi się w biurowych wnętrzach?

Jeśli już została podjęta decyzja o zamówieniu zasłonek, jako osłon okiennych w biurze, warto pomyśleć o wyborze odpowiedniego rodzaju karnisza. W tego rodzaju pomieszczeniach najlepiej sprawdzą się funkcjonalne karnisze elektryczne. Ich obsługa odbywa się poprzez pilota lub specjalną aplikację na smartfona, co znacznie ułatwia manewrowanie tkaninami okiennymi.

Rolety rzymskie do biura

Ciekawą alternatywą dla klasycznych zasłon są rolety rzymskie. Zamontowanie ich w biurze sprawi, że wnętrze zyska na elegancji i szyku. Ważne jest też to, że istnieje możliwość wyboru rodzaju materiału, z którego tego typu osłona okienna do biura ma zostać wykonana. Do najpopularniejszych zaliczamy m.in.:

  • bawełniane rolety rzymskie; 
  • rolety rzymskie z tkaniny półzaciemniającej;
  • rolety rzymskie wykonane z lnianego materiału;
  • ozdobne rolety rzymskie.

Właściciele biur bardzo często decydują się na zamówienie ozdobnych rolet na wymiar – głównie dlatego, że jest to ciekawy sposób na urozmaicenie wyglądu danego wnętrza. Warto pamiętać o tym, że nie zawsze tego typu tkanina dobrze się sprawdzi. Wzory, znajdujące się na materiale rolet rzymskich, mogą powodować cienie na biurkach i monitorach pracowników, przez co komfort pracy może zostać nieco obniżony.

Żaluzje jako osłona biurowych okien

Kolejną ciekawą propozycją na funkcjonalną osłonę okienną do biura są żaluzje. Na rynku dostępne są obecnie różne rodzaje tego typu rozwiązania. Wyróżniamy m.in.:

  • żaluzje aluminiowe;
  • żaluzje drewniane;
  • żaluzje lakierowane;
  • żaluzje laminowane;
  • żaluzje bambusowe.

Możemy także rozróżnić żaluzje ze względu na różną szerokość lameli. Dostępne są zarówno o szerokości 2 centymetrów, jak i 5 czy 8. Wyrób konkretnej szerokości jest kwestią uniwersalną, zależną przede wszystkim od wizji i upodobań właściciela danego wnętrza. 

Żaluzje oferują kilka możliwości, jeśli chodzi o ich położenie – mogą być całkowicie lub tylko częściowo odsłonięte. Dodatkowo można decydować o stopniu ich „zakręcenia” – maksymalnie zakręcone oferują najwięcej cienia, a ich stopniowe odkręcanie powoduje, że we wnętrzu znajduje się coraz więcej światła. Dzięki tylu możliwościom dobrze sprawdzą się jako osłony okienne w biurze.

Plisy okienne w biurze

Ostatnim wariantem, o którym chcemy dziś wspomnieć, są plisy okienne robione na indywidualne zamówienie. Tego typu rozwiązanie sprawdza się najlepiej jako osłona okienna do biura. Dzięki temu, że plisy okienne można przesuwać zarówno od góry do dołu, od dołu do góry, jak i jednocześnie od góry i od dołu – tak, by zakrywały środkową część okna – można nimi dowolnie manewrować w zależności od tego, jaka jest aktualna potrzeba. Co więcej, materiał, z jakiego mają być wykonane, również może zostać dobrany bezpośrednio do indywidualnych preferencji. Niektóre z nich mają dodatkowe funkcje, takie jak odbijanie promieni świetlnych, dzięki czemu chronią wnętrze przed nadmiernym nagrzaniem. 


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku