1 lutego otworzyÅ‚y siÄ™ sklepy w centrach handlowych i wreszcie można udać siÄ™ na wyprzedażowe zakupy, za którymi zdążyliÅ›my już zatÄ™sknić. Każdy z nas lubi przecież od czasu do czasu pomyszkować pomiÄ™dzy wieszakami w poszukiwaniu super okazji. Szczególnie kiedy ceny sÄ… wyjÄ…tkowo niskie, ale oprócz zakupów liczy siÄ™ coÅ› jeszcze… Dlaczego tak czekaliÅ›my na wyprzedaże w sklepach stacjonarnych? Oto 5 głównych powodów.

Zarówno ubiegłoroczny lockdown jak i grudniowo-styczniowe ograniczenie handlu pozbawiły nas możliwości swobodnego odwiedzania naszych ulubionych sklepów. Nie mogliśmy spędzać czasu na zakupach, rozmowach i przymierzaniu nowych stylizacji w miejscach, które znamy i lubimy. Skazani byliśmy na zakupy w internecie, w e-sklepach szukaliśmy też sezonowych rabatów. Jednak przy wszystkich zaletach zakupów online, czegoś nam brakuje.

Przyjemność polowania na okazje

Już kilka dni po otwarciu sklepów odzieżowych w centrach handlowych okazało się, że w tym roku wyjątkowo czekaliśmy na hasło wyprzedaż i chętnie ruszyliśmy zapolować na przecenione oferty.

Spacer po salonach ulubionych marek, przeglądanie dostępnych produktów i rzucające się w oczy wyprzedażowe metki budzą niemal w każdym z nas chęć wyszukania super okazji. Jeśli dodatkowo na zakupy wybieramy się do centrum outletowego ze stale obniżonymi cenami, tym bardziej rośnie satysfakcja z wypatrzenia czegoś ekstra.  

Doświadczenie społeczne

SÄ… tacy, którzy uwielbiajÄ… samotne wypady do centrów handlowych. WiÄ™kszość jednak lubi mieć przy sobie doradcÄ™ – przyjaciółkÄ™ czy koleżankÄ™, która podpowie lub odradzi, z którÄ… przyjemnie spÄ™dzimy wspólny czas. Wyczekiwane od grudnia zakupy wyprzedażowe staÅ‚y siÄ™ doskonaÅ‚ym powodem do spotkaÅ„ i tym bardziej przyciÄ…gnęły nas do oddania siÄ™ ulubionym rytuaÅ‚om. - Ostatni lockdown pozbawiÅ‚ nas ważnej spoÅ‚ecznej rutyny - spÄ™dzania czasu z innymi ludźmi czy to w restauracji, klubie, czy wÅ‚aÅ›nie na zakupach. Po otwarciu sklepów w centrach handlowych w bezpiecznych warunkach  i z zachowaniem zdrowego rozsÄ…dku staramy siÄ™ nadrobić ten czas oraz przy okazji skorzystać z zimowych ofert wyprzedażowych. – zauważa Agnieszka KuÅ›, Senior Marketing Manager Designer Outlet Warszawa.

Dotknij, przymierz, dopyta

Pomimo intensywnie rozwijajÄ…cej siÄ™ sprzedaży on-line, okazuje siÄ™, że e-commerce w branży modowej nie speÅ‚nia do koÅ„ca naszych oczekiwaÅ„. Jeszcze nie ufamy w peÅ‚ni zakupom na odlegÅ‚ość. Zmuszeni w ostatnim czasie do korzystania z e-sklepów przekonaliÅ›my siÄ™, że przy wszystkich zaletach kupowania online, wizyta w butiku stacjonarnym oznacza dla nas m.in. brak rozczarowaÅ„ zwiÄ…zanych z wybranym produktem. W sklepie możemy „tu i teraz” go dotknąć, przymierzyć, poprosić sprzedawcÄ™ o opiniÄ™ czy poradÄ™. Nie ponosimy też wydatków zwiÄ…zanych z przesyÅ‚kami przy ewentualnych zwrotach. PomyÅ›lmy ile rzeczy ostatnio odesÅ‚aliÅ›my, bo rozmiar czy tkanina nie do koÅ„ca odpowiadaÅ‚a naszym wyobrażeniom. - To, że klient jest pewny, że sprawdziÅ‚ swój zakup utwierdza go w przekonaniu, że wybór jest dobry i wychodzi od razu usatysfakcjonowany. To ważny element wynikajÄ…cy z przyjemnoÅ›ci kupowania, który dopiero teraz Å›wiadomie zaczÄ™liÅ›my zauważać. – dodaje Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet GdaÅ„sk.

Jestem na zakupach – oddzwoniÄ™

Wyjście do centrum handlowego to wygospodarowanie czasu dla siebie, spełnienie potrzeby zrobienia czegoś dla własnej przyjemności. Szczególnie w czasie pandemii, kiedy nasze życie w większości przypadków toczyło się w mieszkaniu czy na linii dom-biuro-dom. Wszyscy czujemy ogromną potrzebę pobycia z innymi ludźmi niż domownicy czy współpracownicy, w innym otoczeniu i skupiając się wyłącznie na sobie. Tym bardziej, że trwający właśnie czas wyprzedaży stał się nie tylko kuszącą okazją do uzupełniania garderoby, ale przede wszystkim do wspólnego spędzania czasu poza domem. Dla własnej przyjemności.

To moje miejsce zakupowe

Ostatnim z powodów, dla których tak czekaliÅ›my na stacjonarne wyprzedaże jest atmosfera panujÄ…ca w centrum handlowym. Tu wszystko zaprojektowane jest tak, byÅ›my czuli siÄ™ bezpiecznie i komfortowo. Podczas zakupów czÄ™sto zapominamy o naszych problemach, stresach i obowiÄ…zkach. Skupiamy siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie na przyjemnoÅ›ciach, cieszymy siÄ™ chwilÄ… i delektujemy Å‚agodnÄ… muzykÄ… rozbrzmiewajÄ…cÄ… z gÅ‚oÅ›ników. Tu zawsze dzieje siÄ™ coÅ› nowego, otwierajÄ… siÄ™ kolejne salony lubianych marek, czasem rozpoznajÄ… nas sprzedawcy. To sprawia, ze czujemy siÄ™ „jak u siebie”.

 

PodsumowujÄ…c - faktem jest, że polubiliÅ›my zakupy on-line, ale nadal mamy silne przyzwyczajenia, którym chÄ™tnie ulegamy. TÄ™skniliÅ›my za „normalnymi” zakupami w centrum handlowym, a trwajÄ…ce wyprzedaże staÅ‚y siÄ™ okazjÄ… do sprawienia sobie przyjemnoÅ›ci w ulubionych sklepach i Å›wietnym argumentem, by choć na chwilÄ™ wstÄ…pić do galerii. Szukamy tam nie tylko ciekawych okazji wyprzedażowych, atrakcyjnych propozycji outletowych czy unikalnych marek. Wracamy po doÅ›wiadczenia, przyjemność, którÄ… Å‚atwo sobie przedÅ‚użyć przebywajÄ…c w centrum handlowym i po to, by oderwać siÄ™ na trochÄ™ od codziennych obowiÄ…zków.  


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku