Czy są na świecie dodatki bardziej pożądane od tych paryskich? Europejska stolica mody już od wielu lat uchodzi za miejsce, w którym początek biorą najbardziej luksusowe marki i towary. Nie inaczej jest z domem Longchamp – został założony we Francji w 1948 roku, ale jego początkowa działalność miała niewiele wspólnego z modą. Z czasem, zamiast fajek i skórzanych akcesoriów, Jean Cassegrain zaczął produkować odzież i dodatki dla kobiet.

Zmiana profilu okazała się być perfekcyjnym strategicznym posunięciem, a nadanie przedsiębiorstwu nazwy Longchamp i logo przedstawiającego pędzącego wierzchowca początkiem nowej ery. Wśród produktów marki, szybko mianowanej przez Paryżanki do miana luksusowej, szczególnie wyróżniały się torebki. Dzisiaj to niezwykle bogate kolekcje, w których dominują wyroby z lekkiego nylonu oraz z wysokogatunkowej skóry. Różnią się rozmiarem, sposobem noszenia, kolorystyką, ale niezmienne od ponad 70 lat łączy je jedno – perfekcyjna oraz bezkompromisowa jakość wykonania.

Klasyczna Le Pliage

Tej torebki Longchamp nie trzeba nikomu przedstawiać. Zasłynęła w latach 90., ale jej popularność nie słabnie do dzisiaj. Wynik 30 milionów sprzedanych egzemplarzy jest fenomenem w skali światowej i plasuje produkt marki na najwyższej lokacie w historii, ponad kultowymi konkurentkami Chanel czy Louis Vuitton. W czym tkwi jej sekret? Przede wszystkim w wyjątkowo prostej formie i lekkiej wadze. Po złożeniu nylonowa torebka inspirowana japońską sztuką origami zajmuje niewiele miejsca. Idealnie pasuje na co dzień, ale dzięki solidnym rączkom z bydlęcej skóry sprawdzi się również w podróży, jako bagaż podręczny.

Le Pliage to kolekcje, które ewoluują na przestrzeni lat. Zmieniają się i dopasowują do stylu modnych kobiet. Nic dziwnego, że stanowią element garderoby gwiazd największego formatu. Dzięki przystępnym cenom są dostępne niemal dla wszystkich fashionistek.

Torebki z Paryża

Choć żaden inny produkt nie osiągnął tak spektakularnego sukcesu jak torebka Longchamp La Pliage, to jednak w ofercie paryskiego domu mody są również inne zasługujące na uwagę modele. LM Longchamp Maroquinerie to linia wyrobów skórzanych ze wzornictwem nawiązującym do logo marki, z kolei Ready-to-Wear odzwierciedla potrzeby aktywnych kobiet żyjących w wielkim mieście. Dokładnie takich jak ambasadorki marki – Kate Moss i Alexa Chung, które chętnie pozowały z torebkami Longchamp w dłoniach.

Zdaje się, że dyrektorzy artystyczni i kreatywni projektanci pracujący pod szyldem jednego z najbardziej wyrafinowanych domów mody na świecie o krok wyprzedzają pragnienia kobiet i czekają, aby móc je spełniać. W swoich kolekcjach niesłychanie często nawiązują do lat 70., które wielu wciąż kojarzą się z kowbojskimi klimatami i woodstockową swobodą. Cel jest zawsze jeden – połączyć to, co zmysłowe, piękne, finezyjne, inspirowane stylem wielkiego miasta ze swobodą tak charakterystyczną dla nadmorskich miejscowości. Okazuje się, że już kolejne pokolenie kobiet kocha tę stylistykę.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku