Outsourcing zakupów - z czym się wiąże?
Na czym to polega?
Outsourcing zakupów to nowoczesne rozwiązanie, które niezwykle entuzjastycznie stosują polscy przedsiębiorcy. Rynek BPO (Business Process Outsourcing) dawno przestał być u nas nowinką: działa jeszcze intensywniej, tymczasem tempo jego przebiegu w Polsce prześciga analogiczną formę w USA i Europie Zachodniej. Polskie firmy zlecają na zewnątrz już nie tylko produkcję bądź księgowość, ale jeszcze powszechniej powierzają fachowcom swoje procesy zakupowe. Outsourcing procesów zakupowych to znakomite pod względem oszczędności rozwiązanie zarówno dla każdej firmy nie mającej w swoich strukturach obszaru zakupów jak i dla tych przedsiębiorstw, jakie ten dział mają. Outsourcing procesów zakupowych może obejmować zarówno zakup materiałów, jak i usług. Specjalistyczne zarządzanie procesami zakupowymi pozwala je polepszyć, co przenosi się na wytworzenie lepszej jakości produktów przy jednoczesnym obniżeniu jego wydatków. Największe zaciekawienie outsourcingiem zaczęło się w 2004 r. gdy to rozpoczęto wskazywać na dużą funkcję w gospodarce działania przenoszenia działalności przedsiębiorstw do podmiotów zewnętrznych zwłaszcza za granicę do tzw. Low Cost Countries - LCC (krajów o niewielkich nakładach produkcji). W dobie globalizacji przyczyniło się to do dużych ekonomizacji, natomiast krajom niedostatecznie rozwiniętym dało nadzieję na rozwój ekonomiczny i obniżenie bezrobocia.
Czemu outsourcować?
Żeby zobaczyć zalety wynikające z outsourcingu zakupów potrzebne jest zrozumienie wypływu procesów zaopatrzeniowych na wynik ekonomiczny pełnego przedsiębiorstwa. Przydatna może być tu ocena DuPonta, jaka przedstawia wpływ uzyskanych ekonomizacji rzeczywistych na zwrot z inwestycji. Niedocenianie wagi, jaką ma właściwie koordynowany oraz zatrudniający wykwalifikowanych fachowców dział zakupów, jest jednym spośród najpoważniejszych oraz jednocześnie przeważnie spotykanych błędów. Jeszcze powszechniej specyfika owej części przedsiębiorstwa, wraz ze stojącymi przed nią wyzwaniami, połączonymi ze stale powiększającą się presją na obniżkę wydatków, stanowi jeden spośród podstawowych filarów strategii przedsiębiorstwa.
NiewÄ…tpliwie wyÅ‚Ä…czanie okreÅ›lonych obszarów dziaÅ‚alnoÅ›ci poza obszar spółki musi poprzedzić ocena finansowa. W wypadku outsourcingu podstawowe znaczenie ma ocena ‘make or buy‘, wiÄ™c dobór miÄ™dzy wytwarzaniem konkretnego elementu / podzespoÅ‚u w swym zakresie, natomiast jego nabyciem w formie gotowej. Przeprowadza siÄ™ w tymże celu dokÅ‚adnÄ… ocenÄ™ kosztowÄ… obu typów, jak i ocenÄ™ zagrożenia poÅ‚Ä…czonego z ousourcingiem (np. czy nie grozi ono konurencyjnoÅ›ci naszego przedsiÄ™biorstwa, lub także integralnoÅ›ci gotowego artykuÅ‚u poprzez nie produkowanego).
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp