Trzymasz się restrykcyjnej diety, intensywnie ćwiczysz i z uwagą liczysz kalorie? Wydawałoby się, że to wszystko, co można zrobić, aby skutecznie stracić na wadze. Okazuje się jednak, że proces odchudzania może być zaburzony przez kilka popularnych nawyków.

Niedosypianie – Twój wróg numer jeden

Czy wiesz, że chroniczny niedobór snu powoduje obniżenie poziomu leptyny w organizmie? Ten hormon odpowiada za uczucie sytości, a jego niedobór sprawia, że mamy ochotę na większe posiłki. Przy niedosypianiu podwyższa się też poziom greliny, która stymuluje łaknienie i sprawia, że jesteśmy narażeni na podjadanie. Jeśli zatem sypiasz za mało, narażasz się na ataki głodu i zwiększoną podaż kalorii. A to znacznie utrudnia proces odchudzania.

Wykluczasz słodycze? Nie zapomnij o odstawieniu białego pieczywa!

Osoby odchudzające się wykluczają ze swojej diety słodycze, chipsy i inne słone przekąski. Jednak część z nich zapomina, że za skoki cukru we krwi i ataki głodu odpowiedzialna jest również biała, przetworzona mąka. Jeśli jesz mączne produkty przynajmniej dwa razy dziennie, na przykład na śniadanie i kolację, trudniej Ci będzie schudnąć. Białe pieczywo działa niczym „zapychacz”, a jego odstawienie sprawi, że poczujesz się zdrowo i lekko.

Pomijanie śniadania nie sprzyja odchudzaniu

We współczesnym świecie, pełnym gonitwy i rywalizacji, rano wypijamy dużą kawę i biegniemy do pracy. Zamiast śniadania jemy wczesny obiad, a nasz metabolizm bardzo na tym cierpi. Zjedzenie z samego rana zdrowego, odżywczego posiłku reguluje przemianę materii i zapobiega napadom głodu w późniejszych godzinach. To bardzo ważne szczególnie wtedy, kiedy stosujemy dietę niskokaloryczną. Więcej cennych wskazówek na temat wspierania kuracji odchudzającej można znaleźć na stronie http://medicot.pl.

Śpiesz się powoli, czyli nie warto jeść w pośpiechu

Nie jest łatwo celebrować posiłki, kiedy termin goni termin. Jednak musisz nauczyć się jeść wolniej, jeśli chcesz skuteczniej tracić na wadze. Dokładne przeżuwanie każdego kęsa sprawia, że do mózgu szybciej dociera sygnał o zaspokojeniu głodu. Zjedzeniu mniejszej ilości posiłku sprzyja też unikanie rozpraszaczy. Jeśli czytasz lub oglądasz telewizję w trakcie obiadu, możesz zwyczajnie przeoczyć moment najedzenia. I zjeść o wiele za dużo.

Mówiąc krótko: wysypiaj się, jedz śniadania, spożywaj posiłki powoli i w ciszy, a także nie jedz zbyt wielu produktów z białej mąki. Wprowadzenie do codziennego życia tych czterech nawyków sprawi, że dieta i wysiłek fizyczny przyniosą jeszcze większy efekt. A stąd już prosta droga do wymarzonej wagi i świetnej formy! Więcej znajdziesz tutaj.

Agnieszka Dec


Podobne artykuły: