Stereotyp mówi, iż kobiety są gorszymi kierowcami niż mężczyźni i nie znają się na samochodach. Zdarza się, że mechanicy próbują oszukiwać panie i naciągać je na zbędne naprawy bądź usuwa

na ich koszt usterki, do których doszło podczas pobytu pojazdu w warsztacie. Jak nie dać się oszukać?


Wybór dobrego mechanika
Aby nie dać się oszukać, powinno się wybrać dobrego mechanika. Brzmi to banalnie, jednak w rzeczywistości okazuje się dość trudne. Warto na początek poszukać opinii o warsztatach samochodowych w Internecie bądź zapytać o nie znajomych. Jeżeli większość osób będzie niezadowolona z usług mechanika, powinno się poszukać innego serwisu.

Po wybraniu warsztatu warto upewnić się, czy jego właściciel posiada ubezpieczenie. Mechnicy, którzy wykupili Motortrade Insurance, nie naciągają swoich klientów na dodatkowe koszty w przypadku jakichkolwiek problemów. Bez względu na to, czy dojdzie do przypadkowego zarysowania karoserii, uszkodzenia pojazdu podczas naprawiania go na kanale, czy zniszczenia w wyniku pożaru lub włamania do serwisu, towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym wykupił polisę mechanik, wypłaci właścicielowi pojazdu odpowiednie odszkodowanie.

Brak polisy powinien sprawić, że zrezygnuje się z usług danego warsztatu i wybierze się inny serwis. Mechanik, który nie ubezpieczył błędów własnych i pracowników, a także innych zdarzeń losowych, powinien być dla każdego klienta mało wiarygodny i nie w pełni profesjonalny.

Uczciwe rozliczanie kosztów wymiany części
Aby mieć pewność, że mechanik nie oszukuje, warto dopytać od razu, w jaki sposób rozlicza koszty naprawy. Jeżeli awarii uległ alternator, powinno się dowiedzieć, jaki jest koszt zakupu nowej części oraz ile kosztuje jej wymiana. W ten sposób właściciel warsztatu bądź jego pracownik są zmuszeni określić, jakie prace zostaną wykonane oraz jakie koszty poniesie klient. Dzięki temu każda dodatkowa wymiana bądź naprawa musi być wcześniej skonsultowana ponownie z klientem, by ten zgodził się na jej wykonanie i opłacenie. Jeżeli mechanik nie skonsultuje wykonania nieuzgodnionych wcześniej czynności, ryzykuje, że właściciel samochodu odmówi zapłaty.

Warto również wymagać okazania dowodu zakupu nowych części eksploatacyjnych do samochodu. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której mechanik pobiera opłatę w wysokości kilkuset złotych za zakup nowego podzespołu, a montuje w samochodzie sprawny, lecz używany element. Mechanik, który nie zakupi nowej części bądź nie będzie mógł tego potwierdzić, zostanie zmuszony do obniżenia ceny za usługę.


Podobne artykuły: