Rozmowa, wysyłanie subtelnych sygnałów, wykorzystywanie rozmaitych kanałów przekazu informacji, a także wsłuchiwanie się w potrzeby drugiego człowieka to naturalne umiejętności kobiet. Dlatego to właśnie one mają większe szanse dobrze wykorzystać najskuteczniejszą obecnie formę marketingu – marketing treści. Jak sprawić, by to, co mamy do powiedzenia dotarło do naszych klientów?


Podstawą jest rozmowa z klientem
Kobiety wiedzą najlepiej, że tę samą wiadomość można przekazać na sto różnych sposobów, a dróg do przekazania informacji jest nieskończenie wiele. Panie świetnie wykorzystują ten dar w codziennym życiu, ale i w firmie umiejętność prowadzenia dialogu z klientem (także tym potencjalnym) okazuje się nieocenioną cechą. Nieustanna konwersacja z nabywcą jest podstawowym założeniem content marketingu. Do pełni szczęścia potrzebnych jest jeszcze kilka elementów.

Własne media
Firmowa strona internetowa, czy profil w social mediach to tanie i bardzo skuteczne narzędzie w rękach kobiety biznesu. Firmowe media internetowe są rozciągliwe w nieskończoność – pomieszczą każdą ilość informacji, którą chcemy przekazać klientom, są też cierpliwe – można korygować, poszerzać i modyfikować przekaz do woli.

Coraz więcej pań potrafi samodzielnie stworzyć stronę www, czy z powodzeniem budować społeczność wokół własnej działalności. Dla tych kobiet, które nie chcą zajmować się kwestią techniczną powstawania stron, czy profili z pomocą przychodzą firmy podobne do tej, służącej brytyjskim przedsiębiorcom https://www.internetum.com/marketing/. To one przejmują tworzenie strony, zapewnienie hostingu, czy backupu. One też najczęściej oferują usługi takie jak SEO, które sprawią, że strona będzie dobrze widoczna w wyszukiwarkach (wypozycjonowana).

Tworzenie treści
Ważna jest też różnorodność dostarczanych czytelnikom materiałów. Jak czytamy na stronie https://www.marketin9.com/what-is-content-marketing/ „Content marketing tworzy wizerunek marki w świadomości odbiorców. Może być realizowany za pomocą różnych technik. Aby skutecznie wdrażać treści marketingowe lub strategię content markeitngu, potrzebna jest nie tylko gruntowna wiedza teoretyczna i dobry pomysł, ale także odpowiednie narzędzia, takie jak eksperckie artykuły, newslettery, czy tutoriale”. Ten katalog można poszerzyć o wywiady, e-booki, filmy, infografiki, itp. Przekaz musi być „dobrze opakowany”. Nowoczesny design, forma, której zwracamy się do czytelników, przejrzystość informacji to istotne aspekty, decydujące o tym, czy znajdziemy uznanie w oczach klientów, czy też nie. Tę część pracy warto zostawić ekspertom.Pamiętajmy też, że efektywne przekazywanie stworzonych treści wymaga stosowania rozmaitych kanałów, np. obcych portali internetowych, wiadomości via e-mail, PPC – linków i banerów płatnych za kliknięcie, itp.

Kobieta intuicja
Kobiety doskonale odczytują nastroje rozmówców w sieci, potrafią dostosować styl, wpasować się w trendy, a także inspirować czytelników. Zrozumienie potrzeb klientów to jeden z filarów content marketingu. Dlatego właśnie, w odróżnieniu od mężczyzn, którzy skupiają się bardziej na własnym „ja”, niż ludziach, którymi się otaczają, kobiety mogą pełniej wykorzystać zdobycze nowoczesnego marketingu.

Podobne artykuły: