Charakterystyczna "N-ka", szaleństwo kolorów i odważne połączenie nowatorskich technologii z amerykańskim stylem retro - o jakiej marce mowa? Oczywiście New Balance, czyli jednym z najsłynniejszych producentów obuwia sportowego na świecie i bezwzględnym numerze jeden butów do biegania.

Komfort przede wszystkim



Kultowe New Balance to marka z ponad stuletnią historią, której bieg rozpoczyna się w Bostonie i sięga 1906 roku. Gdy amerykańscy robotnicy skarżą się na obciążenie stawów i ból nóg, brytyjski imigrant William Riley wychodzi naprzeciw ich potrzebom i projektuje wkładkę obuwniczą, która - wspierając środkową część stopy – eliminuje uciążliwą dolegliwość. Pomysł okazuje się niezwykle trafiony! Buty z nowymi wkładkami zyskują coraz większe grono fanów, także poza klasą robotniczą.

Czy wiesz, że...

Inspiracją dla systemu odciążenia łuku stopy w zaprojektowanej przez Williama Riley'a wkładce do butów były kurze łapki i ich nietypowa struktura, która daje ptakom perfekcyjną równowagę przy każdym ruchu!

Co dwie głowy, to nie jedna

Do Brytyjczyka w pierwszej połowie lat 30. dołącza handlarz - Arthur Hall. Wspólnymi siłami panowie ulepszają wkładki, by dawały jeszcze większe poczucie komfortu i jak najlepiej amortyzowały stopę. Odważne koncepcje, niesamowita pomysłowość i wytrwałość w dążeniu do celu pozwalają wspólnikom wziąć górę nad konkurencją, która zdecydowanie pozostaje w tyle z innowacyjnością swoich produktów.

New Balance, czyli buty do biegania

Prawdziwy sukces przynosi jednak końcówka lat 30. Na potrzeby bostońskiej drużyny sportowej powstaje pierwsze para butów do biegania. Wysokiej jakości czarna skóra i podeszwa z krepy to odważny miks, dzięki któremu – w połączeniu z wizerunkiem popularnych w Bostonie sportowców – rozwój marki nabiera niesamowitego tempa.

Gdy dwadzieścia lat później spółkę przejmuje córka Hall'a z mężem, New Balance dostaje całkiem niezłe doładowanie finansowe i rusza do dalszej ekspansji. Praca nad coraz nowszymi technologiami, kolejne przejęcie (Jim Davis w 1974 roku) i ciągła troska o jak najwyższa jakość obuwia oraz ich niezawodną funkcjonalność prowadzi do kolejnych sukcesów. Wisienką na torcie jest prestiżowe wyróżnienie magazynu „Runner’s World”, który nadaje modelowi New Balance 320 upragniony tytuł najlepszego obuwia do biegania.

Endorsed by No One

Koniec lat 80. to eksperymenty z promocją marki. Drogi, ale szybko zakończony, kontrakt sponsorski z wielką gwiazdą NBA, Jamesem Worthym, zaowocował prostym wnioskiem: produkt sam się sprzeda, jeśli będzie najwyższej jakości. Zamiast opłacać znane twarze, marka inwestuje w poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań i produkcję najwyższej jakości obuwia. Wtedy rodzi się słynne hasło reklamowe New Balance – Endorsed by No One (zatwierdzone przez nikogo).

Dziś New Balance to zarówno tworzone z użyciem najnowszych technologii buty do biegania, jak i niepowtarzalne, o wyjątkowej jakości i stylistyce sneakersy, po które sięgają ludzie w każdym wieku na całym świecie.



Podobne artykuły: