Blog kulinarny może być sposobem na podzielenie się z innymi użytkownikami internetu swoją pasją do gotowania, a także pomysłem na własny biznes. Warto od samego początku dbać o jego profesjonalny wygląd, poprawne działanie oraz wartościową i atrakcyjną treść. Te czynniki mogą zapewnić stronie z przepisami dużą oglądalność.

Zadbaj o profesjonalny hosting i wygląd strony

Warto dbać o profesjonalny i zindywidualizowany wizerunek swojego bloga. Wykonanie strony internetowej można zlecić zewnętrznej firmie. Strona powinna mieć system zarządzania treścią (CMS), dzięki temu w prosty sposób będzie można aktualizować jej zawartość, dodawać wpisy,
zdjęcia i filmy z przeglądarki internetowej. Kolejnym krokiem jest wybór serwera, który zapewni stronie prawidłowe działanie niezależnie od tego, jak bogata będzie treść wpisów i tego, ilu blog będzie miał czytelników.

Do blogera należy tylko wykupienie miejsca na serwerze. Kwestie takie jak administracja serwerami Linux lub Windows bierze na siebie firma hostingowa. Na potrzeby bloga wystarczający będzie serwer o pojemności 25 GB i miesięcznym transferze 1000 MB. Warto wybrać ofertę, w ramach której można tworzyć więcej niż jedno konto e-mailowe. Dzięki temu z osobnych adresów można prowadzić korespondencję z czytelnikami i potencjalnymi sponsorami. Jeśli bloger zdecyduje się zatrudnić do pomocy inne osoby, co stanowi częstą praktykę na popularnych blogach, będzie mógł także im zaoferować osobne konta e-mailowe.

Zamieszczaj wpisy regularnie

Wpisy na blogu należy zamieszczać regularnie, najlepiej raz lub dwa razy w tygodniu. Dobrze jest wybrać konkretne dni tygodnia, w których będą ukazywały się wpisy. Dzięki temu czytelnicy przyzwyczają się do sprawdzania bloga w te właśnie dni. Wszystkie pojawiające się lub zaczerpnięte z innych źródeł pomysły warto spisywać w notatniku. Jeśli w danym tygodniu nie będzie się miało „natchnienia” na wpis, można sięgnąć do notatek i wykorzystać jeden ze znajdujących się wśród nich pomysłów. Jeśli blog będzie miał swój fanpage na portalu społecznościowym, dobrze jest zapowiadać na nim notki z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym. Dzięki temu ciekawość czytelników wzrośnie.

Podziel przepisy na kategorie

Przepisy zamieszczane na blogu warto podzielić na kategorie. Kryterium mogą być m.in.:

- regiony i kraje, z których pochodzą dane potrawy, np. kuchnia kaszubska, podhalańska albo
włoska, hiszpańska, indyjska;

- rodzaj potrawy, np. zupy, dania główne, przystawki, desery, potrawy wegetariańskie lub
bezglutenowe;

- rodzaj dania, np. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, kolacja;

- pora roku albo miesiąc (w takim podziale stawiamy na potrawy przygotowane z
sezonowych składników).

Równie dobrze może to być jednak kolor dominującego składnika potrawy, smak lub inna nietypowa cecha. Sposób, w jaki kategoryzuje się przepisy, będzie jednym z czynników wyróżniających bloga na tle innych.

Zadbaj o zdjęcia i filmy wysokiej jakości

Wiele osób poszukujących przepisów kulinarnych w internecie decyduje o tym, czy wypróbuje dany przepis, czy nie, na podstawie zdjęcia potrawy. Dobrze jest zatem zadbać o to, żeby każdy wpis zawierał dobrze zrobione zdjęcie produktu. Żeby fotografie na blogu były dobrej jakości, a jedzenie prezentowało się na nich apetycznie, można poprosić o pomoc znajomego fotografa lub samemu zapisać się na kurs fotografii kulinarnej. Warto kupić zastawę przeznaczoną wyłącznie do prezentacji potraw. Dobrze nadają się do tego jednolite, jasne, duże talerze. Jeśli któryś z etapów przygotowywania potrawy może być trudny do opisania wyłącznie słowami, warto uzupełnić go o krótki filmik. Taka forma prezentacji z pewnością będzie dla użytkowników bardziej wartościowa niż długie opisy.

Zobacz także: Prowadzenie bloga a zyski z reklam


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku