Dieta South Beach nosi również nazwę diety Plaż Południowych. Powstała dzięki doktorowi Arturowi Agatstona. Dietę można scharakteryzować, jako niskowęglowodanową, ale z drugiej strony opiera się ona na właściwym odżywianiu dobrymi tłuszczami i węglowodanami. W ciągu pierwszych dwóch tygodni trwania diety można schudnąć od 4 do ponad 6 kilogramów.


Trzy główne zasady diety South Beach

  • Ograniczenie ilości spożywanych kalorii

  • Zwiększenie aktywności fizycznej

  • Zmniejszenie ilości przyjmowanych węglowodanów

Istota diety Plaż Południowych

Według doktora Agatstona ważne w diecie jest spożywanie węglowodanów, które nie podnoszą w sposób natychmiastowy poziomu cukru we krwi. Tłuszcze, które spożywa się w diecie to te łatwo przyswajalne zawarte w oliwie z oliwek czy orzechach. Osoba stosująca dietę powinna więc spożywać produkty, które nie są szybko trawione przez organizm. Dziennie spożywa się od 1 200 do 1 500 kalorii.

Produkty zakazane

  • Białe pieczywo, chleb i bułki

  • Płatki śniadaniowe, zwłaszcza słodkie

  • Ziemniaki

  • Alkohol i używki

  • Makarony każdego rodzaju

Jak zacząć się odchudzać?

Dieta składa się z trzech faz, które powoli wprowadzają daną osobę do zmiany stylu swojego życia i odżywiania się, przez co uzyskaną wagę łatwiej utrzymać w przyszłości, już po zakończeniu stosowania diety.

Pierwsza faza trwa dwa tygodnie i polega na wprowadzeniu do stosowania diety. Druga faza trwa tyle czasu, ile potrzeba danej osobie, by osiągnąć wymarzoną wagę. Jej istotą jest zrzucenie, jak największej liczby kilogramów. Faza ostatnia to „faza stylu życia”, czyli próba utrzymania zdobytej wagi poprzez stosowanie się do codziennych zasad zdrowego stylu życia.

Poszczególne fazy diety

W fazie pierwszej w całości rezygnujemy z owoców i słodyczy, ograniczamy spożycie białego pieczywa, ziemniaków oraz produktów zawierających białko. Nie spożywa się również kolorowych napojów gazowanych, które mają w sobie dużo cukru, oraz czasami kofeinę. Należy za to spożywać chude mięso, jajka i do woli – warzywa.

W drugiej fazie wcześniej wykluczone produkty na powrót można spożywać, jeśli tylko dany produkt ma wyższy wskaźnik indeksu glikemicznego (np. pieczywo pełnoziarniste czy gorzka czekolada).

Podczas trwania trzeciej fazy można już spożywać wszystkie produkty, ale nadal należy uważać na słodycze, gazowane napoje oraz ogólnie na produkty z wysokim indeksem glikemicznym.

Zapraszamy na ZnamLek.pl - rzetelne opinie o lekach


Podobne artykuły: