Zbliżająca się jesień i zima każdego roku zbierają żniwa ludzkiego zaniedbania zdrowia tworząc ogromne kolejki do lekarza. Nie jest prawdą, że chorują tylko dzieci. Osoby dorosłe równie nieodpowiedzialnie postępują narażając się na szybsze złapanie wirusa i obniżenie odporności. Wystarczy brak czapki w wietrzny jesienny dzień lub ciepłej bielizny zimą by zwiększyć ryzyko zachorowania o kilkadziesiąt procent. Największą bronią w tym czasie są witaminy wspomagane przez minerały, o których wiele osób zapomina. Brak mikroelementów takich jak magnez czy żelazo może dolać oliwy od ognia jeśli chodzi o sezonowe choroby.

Witaminy to nie wszystko

Wszystkie witaminy pełnią rolę regulującą. Nie są to produkty spożywcze dodające energii ani leki na receptę o syntetycznym składzie na bazie antybiotyku. Ich działanie jest subtelne i często niewidoczne. Dopiero w pewnych okresach możemy dostrzec, że dana witamina działa. Takim okresem jest choroba. Żeby organizm mógł z nią odpowiednio silnie walczyć trzeba zadbać o pełną gamę minerałów. One także działają regulująco oraz wspólnie chronią organizm współgrając z niektórymi witaminami. Tak na przykład witamina D chętnie współpracuje z wapniem.

 

Magnez związany z aktywnością fizyczną


W ostatnim czasie jest to najbardziej promowany suplement na bazie minerałów na rynku. Producenci magne b6 czyli połączonego magnezu z witaminą b6 podkreślają jego zastosowanie u wszystkich grup społecznych. Tak naprawdę nie każdy musi go suplementować. Wszystko zależy od trybu odżywiania, który wśród niektórych osób jest w zupełności wystarczający. Jednak ludzi jedzących regularnie orzechy, nasiona oraz spożywających wysoko-mineralizowaną czystą wodę jest niewiele. Suplement magne b6 składa się z mleczanu dwuwodnego magnezu oraz witaminy b6, która wpływa na lepsze wchłanianie. Główną grupą ludzi, która powinna używać regularnie tego suplementu są osoby z wykrytym niedoborem magnezu. Niektórzy mogą odczuwać ten niedobór mając takie objawy jak kołatanie serca, częste skurcze, drganie powiek czy podwyższony stopnień nerwowości. Prowadząc intensywną aktywność fizyczną kilka razy w tygodniu czy to w formie sportu czy pracy również warto zacząć suplementacje w okresie zimowym. Studenci przygotowujący się do egzaminów również skorzystają z mocy magnezu, która wpływa na lepsze przetwarzanie nowych informacji i wiedzy w czasie nauki.


Zdrowa skóra z suplementem cynku i witaminy D

W okresie jesienno-zimowym gdzie słońca jest bardzo mało a kilka warstw ubrań zakrywa nasze ciało trudno o odżywioną skórę. W czasie wakacji na jej dobry stan oddziałuje witamina D produkowana przez nasze ciało w kontakcie ze słońcem oraz cieplejsze powietrze. Nie zakładamy na siebie zbyt wielu ubrań dzięki czemu skóra może swobodnie oddychać. Wielu specjalistów poleca połączyć cynk organiczny z witaminą D w jednej z popularnych i skutecznych form płynnych. Stosowany każdego wieczora po kolacji cynk wpływa zarówno na stan skóry, włosów, paznokci a także wpłynie na odporność. Suplementowany wieczorem jest najlepiej wchłaniany i dodatkowo polepsza jakość snu. Witamina D nie jest odosobniona jeśli chodzi o minerały ponieważ występuje wraz z wapniem, który odpowiada za zdrowe mocne kości oraz skurcze mięśni w tym tego najważniejszego czyli serca.


Podobne artykuły: