Firma true fruits wprowadziła na rynek owocową innowację w postaci nowej gamy świeżo wyciskanych, niepasteryzowanych soków owocowych true fruits. Soki te są dostępne w szklanych butelkach o pojemności 400 ml, za których produkcję odpowiada firma O-I będąca jednym z największych producentów szklanych opakowań na świecie.

Nie po raz pierwszy firma true fruits wprowadza nowość na rynku soków owocowych. Pasmo sukcesów tej niemieckiej spółki rozpoczęło się w 2006 roku, gdy jako pierwsza firma w Niemczech zaoferowała koktajle owocowe true fruits w szklanych butelkach. Wprowadzenie nowych soków owocowych true fruits jest dla niej okazją do kontynuacji udanej współpracy z firmą O-I. Innowacja tego produktu polega na tym, że soki są rozlewane do butelek bez pasteryzacji, dzięki czemu wszystkie witaminy i składniki odżywcze owoców zostają zachowane. Ponadto soki true fruits są produkowane bez dodatku koncentratów, cukru, wody, konserwantów, barwników czy stabilizatorów.

Soki true fruits są dostępne na niemieckim rynku detalicznym w trzech smakach: pomarańczowo-truskawkowym, jabłkowo-gruszkowo-malinowym oraz jabłkowo-kiwi.

Powstanie tego nowego produktu było możliwe dzięki przełomowi technologicznemu dokonanemu przez firmę true fruits. „Musieliśmy zrezygnować z pierwotnej wersji produktu, ponieważ naszym kontrahentom nie odpowiadał jego krótki okres przydatności wynoszący dwa, trzy dni” – wyjaśnia dyrektor generalny true fruits Nicolas Lecloux. „Teraz jednak odnosimy sukces na rynku niemieckim dzięki opracowaniu metody niespotykanej nigdzie indziej w Europie.” Poprzez zastosowanie swego rodzaju pola elektromagnetycznego wszelkie mikroorganizmy są usuwane z soku bez poddawania go obróbce cieplnej.
„Wydłużenie okresu przydatności o nawet dziesięć dni i zaoferowanie niezrównanego smaku świeżo wyciskanych owoców sprawia, że nasze soki są gotowe na podbój rynku i coraz większą popularność wśród konsumentów” – powiedział Lecloux.

Szkło pozwala zachować witaminy i składniki odżywcze

Świeżość i korzyści zdrowotne soków widać już po ich opakowaniu. „Nasza filozofia to »prawdziwe owoce bez żadnych sztuczek«. Musimy ją uwzględniać także w odniesieniu do opakowań” – tłumaczy Lecloux. „Materiałem odpowiadającym tej maksymie jest szkło, które stosujemy w produkcji zarówno naszych popularnych koktajli owocowych, jak i nowych soków.”
Dość minimalistyczne wzornictwo szklanych butelek uwydatnia naturalny kolor napojów owocowych, a brak papierowej etykiety pozwala dokładnie przyjrzeć się produktom. Jedyny ozdobnik tych butelek stanowi druk ceramiczny w postaci stylizowanego plastra pomarańczy, pojedynczej kropli oraz słów „freshly squeezed juice” [świeżo wyciskany sok], pod którymi są wymienione owoce zawarte w danym soku.
„Przezroczystość szkła pozwala przyjrzeć się zawartości opakowania, co budzi zaufanie. Z opakowania płynie przekaz o wysokiej jakości i korzyściach zdrowotnych zawartego w nim soku” – twierdzi dyrektor generalny niemieckiego oddziału O-I Daniel Brême. „Szkło pozwala zachować smak, witaminy i składniki odżywcze soków, jednocześnie chroniąc zawartość przed działaniem czynników zewnętrznych.”

Duże zapotrzebowanie na szkło

A co o szklanych opakowaniach myślą konsumenci? „Szeroko zakrojone badania prowadzone przez firmę O-I wskazują na duży popyt na szkło wśród konsumentów. Zapotrzebowanie to nie jest jednak właściwie zaspokajane przez rynek” – mówi Daniel Brême. „Chcemy wpływać na przedstawicieli branży spożywczej w zakresie wyboru opakowań, uświadamiając im zalety szkła.”
W tym celu O-I rozpoczęło kampanię Glass Is LifeTM  wspieraną przez „ambasadorów szkła” z całego świata, do których należy m.in. Nicolas Lecloux z firmy true fruits. Glass is Life™ to pierwsza globalna kampania marketingowa w dorobku O-I. Prezentuje ona unikalne cechy szklanych opakowań i ich wyjątkową rolę w tworzeniu odnoszących sukcesy marek spożywczych.


Podobne artykuły: